Miten tästä selviää!!

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
H2O5

Miten tästä selviää!!

Viesti Kirjoittaja H2O5 »

Olen neljä vuotta kestänyt hullun narsistin käytöstä. Tämä vuosi pahin! Olen tuhat ja sata kertaa yrittänyt irtautua,mutta turhaan.

Henkinen väkivalta hirveää. Puhumattomuus, vastaamattomuus viesteihin ja nyt viimeinen, että haluaakin tutustua johonkin toiseen naiseen. Laitoin estot päälle ja viikon päästä kerjättiin kaveruutta.

Näpäytin miestä ja sanoin, että olen käynyt treffeillä ja olen jatkanut elämää. Nyt hän olikin tässä välin ostanut kihlasormuksen ja palauttaa sen, kun olen pettäjä! Hän sanoi muuten vaan minulle, että on kiinostunut muusta naisesta, että saa minut hiljaiseksi. Ei todellakaan ole normaalia parisuhdetta. Tämä samanmoinen keissi oli kesällä myös. Kun olisin jatkanut elämää olisikin kihloihin menty!

Olen voinut erittäin huonosti tämän vuoden. Laihtunut 6kg tämän syksyn aikana. Onneksi pääsen psygologille.

Ulkonäköäni arvosteltu myös. Fyysistä väkivaltaa ei ole ollut, mutta hakata minut olisi pitänyt.

Nyt estot päällä ja toivon etten ikinä enään ota niitä pois. Miten te muut olette päässeet eroon, kun aina ottavat yhteyttä. Miksei hän nyt jatka elämää uuden naisen kanssa.
yliajettu

Re: Miten tästä selviää!!

Viesti Kirjoittaja yliajettu »

Minusta kuulostaa että kihlasormus-juttu on aivan keksittyä:
aikoo muka sinun kanssa kihloihin, ja paras tapa on tapailla jotakin toista?
että saa sinut "hiljaiseksi"= ei halua kuulla sinua.
mutta ottaa itse yhteyttä = haluaa kuulla sinua.

juuri näin narsistit toimivat ja sanovat ja uskottelevat. kaksoismerkitys, kaksoissidos, kaksoisviestintä-
https://www.narsisminuhrientuki.fi/tiet ... kava-ansa/

ja ne tekevät aivan tahallaan- näin saadaan uhri enemmän sekaisin, puntaroimaan kahta vastakkaista asiaa, jossa kumpikin on epävarma,
estävät ajattelemasta selkeästi, estävät selvittämästä asiaa, estävät minkään tiedon saamisen,
eivät vastaa mihinkään kysymykseen.
no linkistä lisää. omasta kokemuksestani voin sanoa että todella, todella paha noidankehä- vastausta ei tule ikinä.

ei kannata enää uskoa mihinkään, ja todellakin kannattaa blokata kaikki viestit.
"Laitoin estot päälle ja viikon päästä kerjättiin kaveruutta."
kuinka hän sitten kuitenkin otti yhteyttä? kannattaa muistaa omat oikeutensa
https://ihmisoikeusliitto.fi/ihmisoikeu ... -julistus/

Arvatenkin kaikki on sinun syytäsi ja hän on niin täydellinen?
Arvatenkin kertoi kaikille sinun kavereille vakuuttavasti tämän näkemyksen myös heille?

ja sama kaava on toistunut jo aiemmin?
miksipä ei hän sitten tekisi sitä uudestaan? ja uudestaan?

"Ei todellakaan ole normaalia parisuhdetta" - no ei todellakaan!
"hakata minut olisi pitänyt" - eiköhän sinua ole rankaistu jo aivan tarpeeksi sen toisen toimesta, ei sinun itsesi enää tarvitse sitä lisätä!
H2O5

Niin olen aivan loppu tähän ja silti toivon, että oltaisiin yhdessä. Todella sairaita asioita minulle on sanottu.

Ja nyt minä olen hänet ajanut pois pettämis syytöksillä, kun sanoi vaan, että on toinen. Sitten ei olekkaan ja taas onkin. Tollasia sanotaakin parisuhteessa muuten vaan.

Hän pitää minua varalla tässä.

On tutustunut minuun, kun minulla lyhyet hiukset. Yhtäkkiä ne olisi pitänyt olla pitkät. Joku luulee, että hän on homo vielä.

Ihan kaikkea laidasta laitaan. En olisi ikinä uskonut, että tälläiseen joudun. Olen puhunut hänen exän kanssa ja sitä on hakannut ja meinannut hukuttaa.

Haluan tämän loppuvan. Haluan unohtaa sen paskan, mutta hän haluaa olla minun kaveri. Miksi hitossa? Jos uusikin on jo. Mä en kohta enää jaksa ollenkaan tätä. Sairas ihminen ja minä rakastan tätä mieleltään sairasta miestä.
Kayak

Viesti Kirjoittaja Kayak »

Olen pahoillani puolestasi lukiessani minkälaisen kiusanteon kohteena olet ollut. Viestistä syntyy vaikutelma että kyseinen henkilö on horjuttanut mieltäsi ruokkimalla sinussa äärimmäisiä tunteita niin että olet joutunut addiktion kaltaiseen limboon. Vaikuttaa siltä että olet ajautunut hämmennykseen, reaktiivisuuteen ja voimattomuuteen tunteidesi kanssa. Ihannoinnin ja mitätöinnin vuorottelu kuuluu tyypillisesti narsistisiin suhteisiin ja löydät aiheesta useita hyviä ketjuja täältä keskustelualueelta. Kannustaisin lukemaan niitä. Kun tietoisuus suhteen dynamiikasta sekä itsetietoisuutesi kasvavat, lisääntyy hallinnan tunteesi etkä ole niin avuttomasti kumppanisi riepoteltavissa.

Omaan fyysiseen olemukseen kajoavat halventavat kommentit ja mustasukkaisuuden ruokkiminen ovat syvästi loukkaavia ja suurta epävarmuutta aiheuttavia. Piinava hiljaisuus tai pitkittyvä epätietoisuus voivat olla niin kiduttavia kokemuksia että sitä haluaa vain äkkiä normalisoida omaa oloaan. Näiden on tarkoituskin saada sinut elämään veitsen terällä, kapeassa ja kontrolloidussa tilassa. Tällaisessa tilanteessa helpotusta psyykkiseen kipuun tulee luonnollisesti haettua samalta kumppanilta, joka tuskan alunperin aiheutti ja joka siitä voi myös vapauttaa. Hetkellinen sovinto voikin tuntua äärimmäisen helpottavalta, usein ainakin lieventää kipua. Kun sopivin välein syötetään lupauksia rakkaudesta, turvasta ja luottamuksesta ja sitten paiskataan ihminen alas jalustalta syntyy huumeriippuvuuteen verrattavissa oleva riippuvuussuhde.
Suosittelen etsimään tietoa traumasiteestä.

Tällainen käytös ei kuulu normaaliin parisuhteeseen.
Jos olet laihtunut noin paljon ilman että se olisi muilla tekijöillä selitettävissä, olet luultavasti äärimmäisen stressaantunut. Näkisin että sinun olisi tärkeää keskittyä siihen että elämäsi on muilta osin itsetuntoasi ja itsearvostustasi vahvistavaa ja rauhallista. Kun oma reaktiivisuutesi vähenee, pystyt toimimaan tietoisemmin ja tekemään järkevämpiä päätöksiä tilanteissa joissa tulet tällä hetkellä toimineeksi vastoin omaa parastasi. Kierteestä irtautuminen on äärimmäisen vaikeaa, moni täällä kirjoitteleva kipuilee tai on kipuillut saman asian kanssa. Ole itsellesi armollinen ja luota siihen että löydät vielä voiman jota tarvitset katkaistaksesi kierteen. Etsi elämääsi suhteen ulkopuolisia ihmisiä ja aktiviteetteja joista saat hyvänolon tunnetta!

Hyvä että pääset psykologille! Toivottavasti sattuu sellainen psykologi joka ymmärtää tällaista dynamiikkaa. Kannattaa ehkä suoraan kysyä psykologilta tätä ja pyytää mahdollisesti suosituksia muista ammatti-ihmisistä. Olisi erityisen tärkeää että tulet todella ymmärretyksi. Voimia!
H2O5

Kiitos tekstistäsi!

Psykologi osai kyllä asiansa ja sain linkkejä narsismiin liittyen.

Nyt en ole kirjoitellut kyseiselle miehelle mitään enkä aio. Jossain vaiheessa, kun pystyn siihen estän hänet joka puolelta, vaikka kuinka anelisi kaveruutta. Olen aiemminkin estänyt, mutta aina ne olen ottanut pois.

Olen todella jäänyt koukkuun tähän ihmiseen ja tiedostan sen. Itsellä ollut vielä kova miellyttämisen halu häntä kohtaan. Tästä puhuttiin psykologin kanssa.

Paljon olen lukenut täällä keskusteluita ja samaa kaavaa näyttää parisuhteet noudattavan narsistisen ihmisen kanssa.

Tämä vie aikaa irrottautua tästä, mutta nyt sen teen, vaikka väkisin. Tälläiset ihmiset vie mielenterveyden sekä fyysisen voinnin nolliin.
Vastaa Viestiin