Selvitymispäiväkirjani tulevaan avioeroon

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: NinniAnniina, Karju

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Via83

Selvitymispäiväkirjani tulevaan avioeroon

Viesti Kirjoittaja Via83 »

Tämä on päiväkirjani matkasta kohti avioeroa, kohti vapautta tästä vankilasta. Aloin valmistella avioeroa syksyllä -24. Olen tehnyt listan asioista, jotka auttavat minua seuraavien vuosien varrella. Lapset ovat nyt 4-, 8- ja 12-vuotiaat. Aluksi suunnittelin että siedän tätä parisuhdetta kunnes nuorin täyttää 12 jotta voi itse päättää kumman vanhemman luona asuu, mutta nyt tuntuu että en kestä niin kauaa. Yritän sinnitellä, kunnes keskimmäinen täyttää 12. Siihen mennessä olen luonut lapsille turvallisen ja läheisen äiti-suhteen, jonka toivon kantavan yli tulevan avioeron. Luin suomalaisen psykologi Ben Furmanin sanoneen, että riittää kun lapsi kokee läheisyyttä ja turvallisuutta edes yhdeltä vanhemmalta/aikuiselta perheessä. Minä teen kaikkeni. Jatkan tätä päiväkirjaa myöhemmin. Olen kiitollinen, että löysin tämän foorumin. Arvostan teidän kommentteja ja tukea. <3
Via83

Re: Selvitymispäiväkirjani tulevaan avioeroon

Tein kaksi Ifolor -valokuvakirjaa lapsista ja minusta. Laitoin ne isäni osoitteeseen, jotta pitävät ne luonaan ja saan ne sitten uuteen kotiin kun sinne asti päästään.

Kirjoitin kiitollisuuspäiväkirjaa. Käytiin lasten kanssa pyöräilemässä. Vanhemman lapsen kanssa kävelyllä, jolloin 12-vuotias sai puhua mitä mieleen tuli ihan kahdestaan äidin kanssa. Kehun, vahvistin ja kuuntelin häntä. Kysyin mitkä asiat tekee hänet iloiseksi. "Kalastus!" Hän kertoi, että on ahdistunut olo. Että haluaisi olla rauhassa. Kerroin, että hänen oma huone on hänen turvapaikka. Kerroin myös että, hän voi mennä kalaan yksin tai kaverin kanssa tai minun kanssani. Lupasin, että mennään kesällä kun nyt on säät mitä nyt on. Katsottiin yhdessä kalastusvarusteita ja kannustin häntä paistamaan lettuja. Tuli todella hyviä! Huomasin, että poikani hieman vapautui näistä hetkistä tänään.

Vetelin miestä oikeista naruista ja on rauha kotona. Kärsin unettomuudesta. Viikko sitten mies räjähti. Sitä ennen oli pitkä rauhallinen kausi ja pystyin nukkumaan. Viime maanantaina nosti riidan henkisellä tasolla ja sen jälkeen en ole nukkunut hyvin. Yöhikoilut palasi. 31.1. odotan sitä päivää, jotta pääsen oksentamaan tän kaiken sille pariterapeutille.
Via83

Tänään minä leipään. Nuorin lapsi kipeä ja jään aivan mielelläni kotiin hänen kanssaan. Mies lähti töihin. Koululapset kouluun. Talo on hiljainen. 4 vee nukkuu. Minä olen nukkunut muutaman tunnin viime yönä. Juon aamukahvia ja lepään. Saan olla ilman miehen läsnäoloa seuraavat 8 tuntia.
Via83

Jos toinen vanhempi on rakastava, suojaa se lasta narsistivanhemman vaikutukselta.
Vastaa Viestiin