Kiitos vastauksesta!krassi kirjoitti: ↑29 Heinä 2019, 03:48 Narsistille on pahinta välinpitämättömyys. Positiivinen palaute on hänelle parasta, negatiivinen parempi kuin ei mitään. Riippuu psykologista saisiko hän appiukkosi hiljaiseksi? Appesi käyttäytyisi psykologille eri tavalla kuin sinulle. Hän saattaisi vaikka vedättää psykologia ja psykologi voisi mennä appesi puolelle. Tuli mieleen, että onko vaimosi luonne sama kuin isänsä? Jos on, ei hänkään muutu koskaan. Lapselle on tärkeää, että on edes yksi tavallinen, normaali ihmissuhde.
Psykologit ja terapeutit pyrkivät vahvistamaan asiakkaan itsetuntoa ja käyttäytymistä siten, että asiakas kykenee tekemään itselleen ja läheisilleen hyviä päätöksiä. Läheisiin suhtautumisen ei aina tarvitse näyttää kohteliaalta ja ystävälliseltä. Mainitsemasi taloudelliset seikat ovat hankalia, mutta hoidettavissa. Nämä psykologiset jutut ovat mielestäni vaikeampia. Minulla on nykyisin tapana laittaa peli poikki, kun huomaan jonkun käyttäytyvän narsistisen tuhoavasti. Katson omassa suvussani asioita isovanhemman näkökulmasta. Olen myös tehnyt varsin radikaaleja asioita. Minulle on tärkeää tehdä niin kuin koen oikeaksi. Silloin ei paljon vaikuta asioihin se, kenestä sukulaisesta on kyse. En myöskään vältä päällisin puolin ikäviltä näyttäviä ratkaisuja läheisten kannalta. Toki pyrin miettimään perusteellisesti nämä hankalat ratkaisut läheisille.
Tuli mieleen, että olisiko hyvä, jos jättäisit mökkiviikonloppuja väliin ja ottaisit enemmän omaa aikaa itsellesi. Ajatukset selkiytyvät, kun on aikaa ilman kiireitä.
Joo näin tässä oon tätä tulkinnut, että mitä vähemmän tätä ukkoa noteeraa, sen vähemmän sitä tarttee kuunnella. Huomaa kun alotettu morkkaus loppuu kuin seinään ja siihen ei enää palata sen jälkeen. Jää vähän ku suuauki kattomaan. Kun vaan kylmästi katkasee puheen toteamalla jotain lyhyesti ja ytimekkäästi muttei vtuilulla takasin.
Nyt tässä huomannut tästä kontroloimisesta, että sitä se todella on. Tuo haluaa määrätä asioita. Pitää narut käsissään ja olla se, joka päättää. Voi hyvin olla, että lekurille hän olisi mitä ihanin ja pistäisi kaiken minun syyksi ja jopa voisi onnistua siinä, etenkin jos lekurilla ei olisi minun 2 tunnin tilanne katsausta takana.
Vaimon luonne ei ole ihan niin jyrkkä kuin isänsä, mutta viime aikoina kun tämä kaikki on tullut päin naamaa, hänessä on hyvin paljon samoja piirteitä. Kaksi puolista viestintää. Ensiksi haukutaan ja sitten on niin kivaa. Muttei niin jyrkästi kuin isällään. Toisaalta vaimon ja aviomiehen väleihin kuuluu tällänen normaali sotiminen ties mistä asioista, mutta hänen isänsä vaikuttaa hänen käytökseen hyvin paljon.
Joo taloudellinen asia on hoidettavissa siis, rahaa se vain on. JOskin sekin on....ei kiva juttu. Mentaali puoli onkin sitten ihan eri juttu. Täytyy nyt katsoa miten tämä asia tässä etenee. Mutta siis joskus on vaan pakko laittaa tunteet sivuun ja kylmät faktat pöytään. Toivottavasti esim.työterveydenhuolto voi tähän asiaan jotain sanoa. Miten tämä ottaa pöydälle, tämä isän hallitseva, vähettelevä narsistinen käytös ilman, että hänet leimaa heti seinään pahikseksi, koska se ei varmasti ole ihan oikea tapa tässä kohtaa, vaikka niinhän se pitäisi tehdä.
Joo olen jättänytkin väliin näitä. Kipeenä se on onneksi hyvin helppoa, mutta aina kun ei ole kipeä. Jättäisin näitä hyvin helposti väliin kokoajan, mikäli poikani ei olisi se, joka siitä kärsii. Tuleva viikonloppu on viininmarjojen poimintaa pitävä viikendi, joten pakko sinne on mennä taas. Tekemään "osansa" siitä hommasta. Halusin tai en. Mutta kohta on kesälomat ohi ja keleistä riippuen joka toinen viikonloppu ovat mökillä kun itse olen töissä....
Mutta tosiaan moni sanoo että mikset vaan jää kotiin. Se olisi todella helppoa, jos poika ei olisi siinä välissä.