Narsistin yhteydenotto

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
rikkimennyt

Narsistin yhteydenotto

Viesti Kirjoittaja rikkimennyt »

Onko täällä eronneita, joita narsisti ex aika ajoin lähestyy viestein tms.? Itsellä näin on. Eronnut pisempi aika sitten, välit omalta osaltani katkaissut ja tehnyt selväksi etten halua ottaa yhteyttä ja silti ex yhden kanavan kautta lähestyy minua toistuvasti joko puolen vuoden tai vuoden välein. Usein kysyy kuulumisia. Nyt taas näin. Sitkeä tyyppi kertakaikkiaan. En ole itse pitänyt mitään yhteyttä. Enkä aio nytkään vastata mitään.
Nonna

Re: Narsistin yhteydenotto

Viesti Kirjoittaja Nonna »

Hei,
olen muuttanut erilleen ex-miehestäni 1½ vuotta sitten ja ero astui voimaan vajaa vuosi sitten. Saan edelleen lähes päivittäin viestejä exältä. Pahimpina päivinä kymmeniä. Toisinaan hän haukkuu, syyllistää, häpäisee ja tuomitsee ja seuraavassa viestissä hän pyytää minua takaisin, koska ei osaa elää ilman minua. Olen pyytänyt, ettei hän kirjoita, mutta mikään ei auta. NYT opettelen olemaan reagoimatta mihinkään viestiin. Mikä auttaisi? Lähestymiskielto? Kaikki viestit tallessa jatkotoimia varten varmuuden vuoksi.
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Omalla kohdallani paras tapa on olla reagoimatta mihinkään. Kun ei vastaa mitään, pääsee itse irti koukusta. Narsistille on pahinta täysi välinpitämättömyys. Kehuminen on hänelle parasta. Moittiminen parempi kuin ei mitään. Moittimesta narsisti saa virtaa taisteluun. Viesteihin vastaamista hän juuri toivoo.

Kun tapasin exäni noin kuukausi sitten valvotussa neuvottelussa, hän vieläkin jaksoi ehdottaa tapaamista kahden kesken sekä pyysi minua soittamaan hänelle. En suostu kumpaankaan.
LeylaB

Viesti Kirjoittaja LeylaB »

Joka päivä soittaa ja välillä jätän vastaamatta vaan siitä nousee sellainen myrsky että! Välillä toivoo mun kuolemaa, välillä on niin ystävä, välillä lähettelee ihan kissankuvia vaikka vihaa kaikkia eläimiä, jne. En reagoi viesteihin. Lasten takia joudun vastaamaan puheluihin.
rikkimennyt

Viesti Kirjoittaja rikkimennyt »

Joo, saman olen havainnut, että paras keino on olla vastaamatta mitään. Joskus aikanaan vastasin vihalla ja pyysin lopettamaan ja koska ei auttanut, olen tajunnut, että vastaamatta jättäminen on kaikkein paras keino. On muuten todella rohkeaa, että uskaltaa sanoa päin naamaa, että en soita, enkä halua nähdä.

Itselleni on jäänyt narsistisista ihmisistä sellainen trauma, että pelkään aina jääväni alakynteen. Pelkään, että mut käännytellään puolelleen. Siksi nykyään luotan heikosti tuntemattomiin ihmisiin. Kokemuksesta tiedän, että narsistisilla ihmisillä (useamman olen kohdannut), on jännä tapa aina yrittää luikerrella takaisin sun elämään. Jos vähänkin "raottaa ovea", ne yrittää luikerrella takaisin sun elämään. On tosi tärkeää säilyttää viileät välit narsistiin tai narsistiseen henkilöön ja rajata elämänsä kunnolla.
Valaistunut

Viesti Kirjoittaja Valaistunut »

Terapiassa sanottiin samaa - mielummin ei vastausta tai jos on pakko, todella viileästi. Minkä tahansa tunteen näyttäminen lyö pökköä pesään ja narsisti saa otteen.
Vastaa Viestiin