Onko tämä narsismia?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Hämillään

Onko tämä narsismia?

Viesti Kirjoittaja Hämillään »

Kumppanini huutaa päivittäin lapselle milloin mistäkin. Muualla, kuin omassa huoneessa ei saisi leikkiä leluilla, koska se sotkee. Syyttää jatkuvasti minua syyttämisestä ja siitä, etten ikinä huomaa, että minussa olisi mitään vikaa. Olen yrittänyt erota kumppanistani jatkuvan tappelemisen takia ja todennut, että selvästi me emme sovi yhteen, kun riitelemme jatkuvasti ja olisi parempi molemmille, että eroaisimme. Sitten kumppani itkee ja lupaa muuttua ja myöntää olleensa epäreilu ja hänessä on jotain vikaa, kun suuttuu ja lupaa mennä terapiaan ja vaikka mitä.
Olen kertonut juomisen ahdistavan minua ja varsinkin, kun kerta viikkoon ei riitä. Kumppani lupaa muuttua ja halaa ja laittaa ruokaa ja vie roskat jne... Sitten seuraavana päivänä kysyy, että voiko hänen ystävänsä tulla juomaan meille. Ensin hermostun, että juuri tästä puhuttiin eilen. Kumppani mököttää, kunnes kysyn, että mitä nyt. Sitten alkaa syytökset. Estät minua näkemästä ystäviäni jne. jne. Kunnes annan periksi tai riidellään.
Tuntuu välillä, että olen itse narsisti ja raijoitan kumppanin tekemisiä. Koen tulevani hulluksi. Haluaisin vain pakata tavarat ja lähteä salaa, mutta tuntuu aivan kamalalta tehdä niin. Tiedän, että jos teen niin olen hänen vanhempien ja kaikkien sukulaisten silmissä se hirveä ihminen ja luultavasti narsisti, joka lähti varoittamatta lapsen kanssa. Pitäisikö jäädä vai lähteä. Jos lasta ei olisi olisi helpompaa, mutta oli hirveän ihanaa ja olin rakastunut ja koin että minua rakastetaan, kun lapsi tehtiin. Lasta siis rakastan, mutta samalla käy sääliksi minun tyhmyyteni takia kärsii tästä myös.
Hämillään

Re: Onko tämä narsismia?

Viesti Kirjoittaja Hämillään »

Täytyy lisätä vielä, että sukulaisten luona käyminen ei ole hänen juttu ja tyhmää. Erotilanteissa, kun joko sanon suoraan, että lähden, tai asia tulee ilmi, että olen lähdössä saan kuulla, että tappaa minut ja jos jonkun löydän niin hänetkin, tai tappaa itsensä ja jättää jälkeen itsemurhaviestin, jossa syyttää minua kaikesta. Hänellä ei ole mitään ilman minua. Jos saan itse totaalisen hermoromahduksen ja sanon meneväni rauhoittumaan, niin tulee huutamaan syytöksiä naaman eteen, kun työnnän kauemmaksi "käyn käsilksi". Itse on nostanut minut seinää vasten ja estänyt lähtemästä ja ahdistanut nurkkaan kyllä.
SilmätAuenneet

Viesti Kirjoittaja SilmätAuenneet »

Hae apua ammattilaisilta. Mahdollisimman pian. Henkeä ei saa uhkailla! Turvakodit auttavat! Kyllä kumppanisi on narsisti. Paljon voimia sinulle! Kärvistelen itse lähes samassa tilanteessa.
Dunya

Viesti Kirjoittaja Dunya »

Tuossa on paljon jo väärin. Tiedätkö, kun on lapsi niin osittain kaikki voi olla myös selkeämpää. Kun miettii, mitä haluaa lapsen lapsuuteen ja mitä ei. Yksinään ollessaan sitä voi kestää paljon enemmän ja pidempään. Väkivalta on aina väärin ja hengen lähdöllä uhkailu. Minä koin tätä samaa. Sanoi että hänen jälkeensä minulla on edessä hauta. Ettei kestä ajatusta siitä että joku toinen mies koskee minuun. Tappaa minut, tämän miehen ja itsensä. Joskus saattoi sanoa että tappaa itsensä vasta puolen vuoden päästä koska hänen täytyy rentoutua minun aiheuttaman painajaisen jälkeen. :lol:

Nyt ääni on muuttunut kun en ole enää pelannut hänen pelejään. Olen huora ja hän ei ansaitse kenenkään yhdistävän itseään minunlaiseen roskaan. Eli, ääni muuttuu kellossa kyllä.

Pidä itsestäsi ja ennen kaikkea lapsestasi huolta. Vaikka tuntuukin kamalalta.
Vastaa Viestiin