Naispuolinen narsisti

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Niukka

Naispuolinen narsisti

Viesti Kirjoittaja Niukka »

Peilitalo

Re: Naispuolinen narsisti

Viesti Kirjoittaja Peilitalo »

Hei Niukka,

Kiitos kun jaoit oman tarinasi. Minun kokemukseni on, että naispuolisia narsisteja ja psykopaatteja on yhtä paljon kuin narsisti/psykopaattimiehiä ellei enemmänkin. Ihmettelen kyllä sitä kun monesti oletetaan että narsisti on mies. Tilastoja vääristää mielestäni se, että naisten tekemästä väkivallasta ei yleisesti vielä puhuta paljon. Tämä johtunee osittain siitä, että miesten voi olla vaikeaa kertoa kohtaamastaan väkivallasta koska miehet “eivät saa näyttää heikkoutta”, tms. Ja väkivallan kohteita helposti pidetään heikkoina vaikka eihän se niin mene. Lisäksi naisten useimmiten julma nimenomaan psykologinen manipulaatio voi olla hienovaraista ja sellaista, että se voi olla aluksi haastavaa tunnistaa ja sitten siitä on vaikeaa kertoa. Eikä siitä jää jälkiä, esim. ei jää mustelmia. Vertaistukea on vähemmän miehille saatavilla. Näin jää elämään sitkeä käsitys, että naisnarsisteja ei olisi yhtä paljon. Oma näkemykseni on täysin päinvastainen: naisnarsisteja ja naispsykopaatteja on enemmän kuin miesnarsisteja/miespsykopaatteja.

Lisäksi kommentti narsistin kohteen ns. “heikkoudesta” vielä. Käsitys josta tuntuu että aina jauhetaan (siis siellä missä ei tiedetä aiheesta tarpeeksi). Itse valitettavasti jouduin naispuolisen narsistin pitkäaikaisen kiusaamisen kohteeksi. Oma kokemukseni on, että valikoiduin kohteeksi osittain juuri siitä syystä että minulla oli niin avoin ja rento asenne ihmisiä kohtaan, olen positiivinen ja kannustava, ymmärtäväinen ja perusturvallisuuden tunne vahva, luottavainen ihmisiin ja olen luontainen johtaja tilanteen niin tarvittaessa. Tätä narsisti kadehti. Minulla on laajat verkostot, joita narsisti myöskin halusi kauttani hyväksikäyttää. Monet siitä ympäriltä, joilla ehkä heikompi itsetunto tai ovat saaneet muutoin iskuja elämässä, väistivät narsistia vaistomaisesti. Osaamatta kuitenkaan sanoa että kyseessä oli narsisti ja mitä se todella tarkoittaa. Itse en tiennyt mitään narsismista niihin aikoihin, niin minä jäin siihen sitten kiusattavaksi ja manipuloitavaksi. Minua pidettiin jalustalla pitkään, mutta lopulta kävi väistämättä ilmi että kaikki oli ollut vain esitystä. Narsisti takertui vahvuuksiini ja koetti ne ajan saatossa romuttaa salakavalasti. Hän käytti ilmeisesti todella paljon aikaa manipuloimisen suunnitteluun. Olen tunnistanut vertaiskertomuksista mm. että mikä narsistissa aluksi vaikutti itsevarmuudelta olikin lopulta vain välinpitämättömyyttä ja tyhjyyttä. Jopa typeryyttä, jonka vuoksi narsisti lopulta paljastuikin. En ole jäänyt kaipaamaan hyviäkään puolia narsistin tuttavuudesta, koska sitä ihmistä jonka luulin että tunsin ei ollut olemassakaan.

Haluaisin jakaa tässä muutaman Youtube-kanavan, joiden videot sopivat mielestäni aiheeltaan tähän.

Andrew kertoo vastaavasta kokemuksesta naisnarsistin kanssa kanavalla Narc Daily - You are not Alone. Hänellä mielestäni kannustava, positiivinen, ymmärtävä ja eteenpäin suuntaava näkemys:

When the narcissist realizes what they lost
https://www.youtube.com/watch?v=f3CH5LLQsSU

Enlightened target -kanavan video
Top 5 Abuse tactics by female narcissists, jossa jo kommenttien määrä kertoo että naisnarsisteja on ja paljon:
https://www.youtube.com/watch?v=nfYNLJzhCpA

Kiitos vielä sinulle kun avasit keskustelua ja jaoit tietoa oman tarinan kautta.
"Psychopaths are nature's only intraspecies predators." Dr. George Simon
Vastaa Viestiin