Olenkohan ollut suhteessa narsisimieheen?

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Luonnonvoima

Olenkohan ollut suhteessa narsisimieheen?

Viesti Kirjoittaja Luonnonvoima »

Haluaisin kertoa oman parisuhde tarinani.Luulen,että miehellä on narsismia ja impulssihäiriökäytöstä.
Tapasin netin treffipalstan kautta hänet n.2 v.sitten.
Olin sinä iltana vasta laittanut oman treffi- ilmoitukseni.Melko pian samana iltana hän vastasikin ilmoitukseeni ja myöhemmin kertoi,että täytyy toimia nopeasti,ettei muut ehdi minua nappaamaan.No olin sellaisesta imartelusta otettu.Hän myös kertoi,että olen hänen elämänsä nainen ja minulla on mukava luonne.
Aloimme tapaamaan ja koska asumme samassa kaupungissa,oli vaivatonta nähdä.Kummallakin on oma asunto.
Minulla on nyt 15 v tytär,jonka kanssa asun.Hänellä 26 v poika,asuu omassa asunnossaan.
Tämä miesystäväni puhui paljon aika hiljaisella äänellä,enkä koko ajan kaikkea oikein sisäistänyt hänen aiemmista touhuistaan.
Hän oli aina ostanut jonkin talon( huonokuntoisen) ja sitten remontoinut niitä,ja myynyt ja taas ostanut uuden,sanoi ettei kiinny niihin,kun kysyin eikö hän halua asettua jo johonkin.
Mies on nyt 56 v ja minä 53v.
Sinä vuonna kun tavattiin mies remontoi 60 luvun taloa.Siinä talossa oli outo haju,aluksi mummolamainen,mutta joka kerran kun siellä oli hetkenkin,vaatteisiin ja hiuksiin ja kaikkin tavaroihin jäi se haju,joka piti pestä.
Hiuksissa kesti parikin pesua se haju.
En sanonut siitä hajusta mitään.Ajattelin että suuttuisi,enkä halunnut riitaisuutta välillemme.
No mies osti sinä vuonna todella nopealla päätöksellä kerrostalo- osakkeen,näytöllä teki heti ostotarjouksen pyydettyyn hintaan,ehdotin alempaa hintaa,ei suostunut vaan totesi,että täytyy toimia nopesti.
Hänen mielestään on tulossa inflaatio ja rahat piti äkkiä sijoittaa.
Oltiin puhuttu yhteen muuttamisesta,mutta ei tuntunut siltä,että hän kuuntelisi mun toiveita.Hän ei osannut päättää haluaako asua kerrostalossa vai ok- talossa.Minä sanoin etten enää kerrostaloon muuta.
Hän ei sietänyt tytärtäni,jolla todettiin add.Hänen mielestään minä keksin koko add:n eikä voinut sietää tyttärenin" laiskuutta" joka johtuu tuosta oireyhtymästä.Hänen mielestää minä lellin lastani liikaa.Olen ollut totaliyhäri tytölleni koko ajan.
Sitten kohta osti tosi kurjakuntoisen vanhan ok- talon kaupungin toiselta puolelta.
Oli jo varma että ostaa sen ilman näyttöäkin.
Pelkäsin ja toivoin ettei ostaisi sitä,no mentiin katsomaan taloa,hän kiersi kuin hurmoksessa.Talon yläkerroksen ullakolla näki kun vettä oli laudoituksessa,kellarissa valkoinen home peitti seiniä.
Hän teki samantien ostotarjouksen melkein pyydettyyn hintaan,kyllä välittäjäkin oli ihmeissään.
Tämä mies taas totesi että pitää toimia nopeasti,ettei muut ehdi ensin.
Hänen mielestää minun olisi pitänyt olla samaa mieltä talosta ja haluta siihen asumaan ja maksaa n.1/3 hinnasta .
Kun epäilin talon kuntoa,hän suuttui ja alkoi mykkäkoulu.
Kun lenkkeilimme paljon,hän käveli lujaa vauhtia enkä meinannut pysyä perässä.Joka lenkillä alkoi tulla kinaa erilaisista näkemyksistä ja hän palasi jo käytyihin kiistoihin aina uudestaan.Se ärsytti minua paljon.
Se oli hyvä että mies piti kunnostaan huolta ja seksikin oli siksi hyvää.
Sitten hän laittoi tämän ensimmäisen talon myyntiin.
Siinä vaiheessa sanoin pitkän harkintani jälkeen,että onkohan talossa kreosoottia,kun sen ikäisissä sitä on ja samoin tässä jälkimmäisessä talossa.( pitäähän tulevien ostajien tietää piilevät viat,hänen mielestään ei tarvinnut kertoa ostajille,ottakoot itse selvää)
Hän kiivastui heti kommentistani ja sanoi,etten tiedä rakennustekniikasta mitään,hän sen sijaan tietää kun on paljon rakentanut.
Että minun tietämys on " tuntemusasioita" eikä perustu faktaan,vaikka olin lukenut tosi paljon kreosootin vaaroista.
Sitten hän hankki otsonaattorin,jonka laittoi talon alakertaan päälle " puhdistamaan ilmaa" ei hän mitää suojauksia käyttänyt vaikka olisi pitänyt.
Mutta mielestään toimi taas oikein,vaikka sanoin,että se on vaarallista hengitettynä.
Hänen mielestään minä oli taas hankala ja halusin hänelle vaan vaikeuksia.
Aluksi meillä oli muutaman kuukauden seksiä n. joka toinen pv.
Sitten hän alkoi tuntua välttelevältä.
Hänelle riitti 1 krt viikossa.
Sitten sekin oli liian usein hänen mielestään.Minä olin hänelle hyväksyvä ja myötäilin vaikka olisin kovasti kaivannut enemmän hellyyttä,kosketusta ja hyväksyntää.
Sitten seksi tilanteet olivat aina samalla kaavalla tapahtuvia rutiininomaisia suorituksia.
Jos olin hänen luonaan yötä.Hän heräsi aina aamulla kuudelta ja häipyi kahvin keittoon ja sitten olohuoneen sohvalle.
Sain aina yksin herätä,vaikka olisin hänen vierestään halunnut herätä hyväilemään.
Kerran kun sanoin tästä,hän uhrautui yhden kerran vaatteet päällä siihen viereen makaamaan.
No eihän se nyt niin mene.
Suhteemme rakoili ja oltiin useasti " erossa" minä olisin halunnut hänen kanssaan kyllä olla,mutta hän oli jotenkin niin kylmä usein..oli vaikeaa.
Viime marraskuussa hän sanoi,että on käynyt ensimmäisillä treffeillä toisen kanssa.
Silloin minä romahdin,luulin,että olisimme kuitenkin voineet jatkaa,mutta minä olin kai hänen mielestä niin " hankala" että etsi sitten toisen,ehkä helpomman kumppanin.?
Olenkohan narsistin uhri?
Yritän nyt treffipalstalla etsiä itselleni uutta miestä,mutta ei pienellä paikkakunnalla ole tarjontaa.
Yksinkään ei ole kiva olla.
Illuusioelämää

Re: Olenkohan ollut suhteessa narsisimieheen?

Viesti Kirjoittaja Illuusioelämää »

Hei.

Kirjoituksestasi ilmenee monenlaisia narsismiin liittyviä piirteitä, esim nopea sitouttaminen parisuhteeseen, mitätöintiä, heti uuden kumppanin löytäminen jne.
Narsistisia piirteitä toki löytyy muistakin persoonallisuushäiriöistä ja pidemmälle edenneistä päihderiippuvuuksistakin.
Tärkeintä on tiedostaa se, että voiko itse hyvin ja että pitkäaikainen huono kohtelu ei kuulu normaaliin parisuhteeseen.
Vastaa Viestiin