Mikä on se "viimeinen pisara"?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Irtinyt

Re: Mikä on se "viimeinen pisara"?

Viesti Kirjoittaja Irtinyt »

Jos on vaan mahdollista kannattaa jotenkin ottaa etäisyyttä, jotta saa miettiä asioita yksin. Itse lähdin lasten kanssa viimeisimmän riitamme (tai siis hänen silmittömän raivokotauksensa) jälkeen vanhimman tyttäreni kotiin turvaan, kun hän oli jo nukahtanut. Miehelleni jätin lapun keittiö pöydälle, että minun pitää miettiä asioita. Hän ilmoitti lähtevänsä pois, koska narsistiahan ei jätetä vaan hän jättää (tai sen hän haluaa jäävän muille näkyväksi asetteluksi) nyt olen ollut pari viikkoa yksin ja hänelle hain uuden asunnon. Hän on ihme kyllä pitäytynyt pois kodistamme, johtuu osaksi siitä että pyysin äitini meille. Jos ei ole mahdollisuutta jäädä yksin omaan kotiin, mene ystävän tai sukulaisen luokse tai vaikka turvakotiin miettimään asioita. Minulla ainakin on auttanut yksin olo, jotenkin aivot toimii paremmin kun saa etäisyyttä. Toinen juttu on asiasta puhuminen tai kirjoittaminen. Mielestäni se tekee asiat konreettiseksi. Netissä on muuallakin paljon neuvoja narsistista eroamiseen ja toipumiseen. Omalla kohdallani tiedän, että tulen tarvitsemaan myös terapiaa. Toivon sydämeni pohjasta rohkeutta kaikille lähteä. Itsellä meni 22 vuotta tajuta että vain minä itse voin muuttaa tätä tilannetta ja ainoa apu jonka itselleni voin antaa on lähteminen, vaikka se pelottaa aivan hirvittävästi. ❤️
Nuutunut

Viesti Kirjoittaja Nuutunut »

Itsekin kaipaisi tuota omaa rauhaa miettiä asioita ja tehdä rauhassa päätöksiä, mutta en tiedä mihin menisin. Meillä on kuitenkin kaksi pientä lasta ja tiedän ettei heidän isänsä halua heistä päästä eroon. Meillä ei myöskään toimi tuo, että hän lähtisi yhtään minnekään. Kumpikaan meistä ei pysty jäädä omakotitaloomme vaan se pitäisi myydä. Niin paljon erilaisia vaiheita, etten itse ole vielä keksinyt, miten niistä päästä eteenpäin. Pienten lasten kanssa rahattomana ilman autoa on todella vaikeaa vain lähteä. Enkä kaipaisi syytöksiä siitä että olen suunnilleen siepannut lapset johonkin..
Irtinyt

Viesti Kirjoittaja Irtinyt »

Nuutunut: turvakotiin voi mennä. Suosittelen irtiottoa, ja pyydä apua sosiaalitoimesta lähtöön. Suunnittelet kaiken etukäteen ja toimit. Miettimisaikaa helpoiten kuitenkin ystävän luota tai turvakodista. Lisäksi suosittelen lukemaan aiheesta kirjoja, itse ahmin jo toista kirjaa parin päivän sisään. Vahva suositus mm vaarallinen rakkaus, joka itsellä kohta luettu. Minä odotin lähtöä kauan, nyt varmempaa kuin koskaan. Olen tutustunut narsismiin pikkuhiljaa jo vuosia. Tieto on voimaa. Lue ja pyydä apua!
Vastaa Viestiin