Elikkä meillä vaimon kanssa yhteistä taivalta takana n 10 vuotta joista 7 naimisissa ja kolme lasta.
Alkuun parisuhteessa kaikki oli pitkään hyvin, oli rakkautta, seksiä paljon, matkustelua, yhteisiä menoja, huomionosoituksia ja kunnioitusta.
Kihlat tuli nopeasti, naimisiin mentiin pian ja kohta jo odotettiin ensimmäistä lasta.
Alusta asti huomasin että vaimolla oli kiire toteuttaa nämä mahdollisimman pian ja ajattelin vain että olen itse se ujompi ja se ketä olis halunnu edetä rauhallisemmin asioissa.
Vuosien mittaan vaimon käytös muuttui, alkoi haukkua läskiksi, seksiä sai silloin kun häntä huvitti ja usein sillä myös kiristettiin. Kaiken lisäksi alkoi väkivaltainen käytös ja muutamaan otteeseen jouduin jopa paikattavana käydä, ja aina keksin jonkun muun syyn koska eihän iso raavas mies voi sanoa saavansa kotona hentoiselta naiselta selkään.
Aika kului ja tuli lisää lapsia, viikkoja meni välillä normaalisti ja taas kupla puhkesi tasaisin väliajoin.
Aina kun riitaa tuli minua muistutettiin ettei kukaan huolisi tämmöistä läskiä kusipäätä ja että hän aikoo pettää. Vuosien saatossa olen kovettunut näihin asioihin niin etten ole rakkauttani osoittanut enää ja siitä olen myös saanut kuulla.
Alusta alkaen minulle tehtiin selväksi että on minun tehtäväni osoittaa rakkautta ja tehdä kaikkemme suhteemme eteen, hänen ei tarvitse.
Alkuajoista lähtien kuulin jatkuvaa huutoa kun pidin kuulemma liian paljon yhteyttä vanhempiini tai siskooni, edelleen jatkuu tänä päivänä ja välit vaimollani sukulaisiin todella huonot. Myös omiin sukulaisiinsa.
Jälkeenpäin olen huomannut kuinka kaikki kaveritkin on jäänyt, en ole 6 vuoteen käynyt missään muualla kuin töissä ja kotona, saunailtaan en voi mennä kun aina on joku syy, lätkäpeliin en voi lähteä kun ei ole lapsille hoitajaa.
Vuosien saatossa on tullut omiakin ongelmia, tunnesyömistä, hermot kiireellä ym.
Olen käynyt yksin puhumassa ongelmistani, on käyty pitkän taivuttelun jälkeen perheneuvojalla mutta ei ole auttanut. Alkuun vaimo patisti minua psykologille koska minulla on niin paljon ongelmia, aina sama syytös.
Yritin sanoa että olisko hänenki syytä mennä mutta siitä vasta sota alkoi.
Viime vuosina tämä on mennyt jo hyvin sairaaksi kun minulta tivataan minuutilleen aikatauluja missä olen mennyt, kauanko olen ollut lapsien kanssa ulkona ja miksi kaupassa meni niin kauan.
Sen sanon että itsestäni on tässä vuosien saatossa tullut hyvin kylmä ja tunteeton, sanon asiat suoraan vaimolleni, osaan myös nykyään sanoa rumasti ja ei minunkaan käytös täydellistä ole.
Olen 6 vuotta elättänyt perhettä käytännössä yksin, teen ruoat, siivoan, laitan tiskit, hoidan lapset melkeen kokonaan yksin illat ja viikonloput, teen töitä todella paljon että saan elätettyä perheen, yritän olla hyvä isä rakkaille lapsilleni vaikka se välillä on vaikeaa. En kanna koruja mutta olen vuosien saatossa yrittänyt rakkauteni näyttää ihan tavallisilla asioilla.
Moni varmaan miettii miksi en ota eroa. Suurin syy on rakkaat lapset vaikka järki sanoo ettei tämä heillekään ole kivaa ja normaalia mutta jotenkin aina ajattelee että tämä muuttuu ja lapsilla on ehjä perhe. Vaikkei se varmaan niin olekaan....
Varmasti jää suuri osa asioista kertomatta kun yrittää näin lyhyeen tekstiin kaiken kirjoittaa mutta uhkailu, kiristäminen, manipulointi, kontrollointi, huutaminen, haukkuminen ja väkivalta on varmaan oikeita sanoja kuvaamaan vaimoni käytöstä.
Tässä tekstissä en halua itseäni nostaa paremmaksi vaan yritän kertoa mitä joudun kotona kokemaan ja kuinka olen pitkään miettinyt onko tämä narsisti vai ei.
Pitkään olen eroa miettinyt ja päässäni valmistellut, pahalta tuntuu silti lasten takia vaikka järki sanoo että nyt pitäisi äkkiä tämä lopettaa.
Vaimon omat vanhemmat ja sisarukset ovat jopa sanoneet useita kymmeniä kertoja miten minä jaksan tätä.
Kylään kun joku tulee tai mennään vaimo on niin ihastuttava ja kaikki on niin ihanaa ja kun vieraat lähtee alka monesti täys hel#etti ja vaimon käytös muuttuu heti.
Kiitos jos jaksoit lukea