Pelkäsin eilen sekoavani

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
BrokenWings

Pelkäsin eilen sekoavani

Viesti Kirjoittaja BrokenWings »

Äitini kommentit tuntuvat kuin sata veistä lyötäisiin rintaan .
Eilen näin häntä nopeasti ohimennen, toista kertaa tänä vuonna .
Muutamalla lauseella hän sai "hakattua" mut ihan täysin.
Eilen ensimmäistä kertaa pelkäsin että jonain päivänä hänen kommenttinsa saa mut sekoamaan ja mietin että mitä jos joskus mulla napsahtaa päässä ja teen hänelle jotain.
Niin paljon sattuu, oloni on kuin olisin jyrän alle jäänyt.
Liityin juuri tähän ryhmään.
Kaarlos

Re: Pelkäsin eilen sekoavani

Viesti Kirjoittaja Kaarlos »

Ikävä kuulla, sanat sattuvat. Vanhemmatkin osaavat olla julmia lapsilleen, harmittavaa että äitisi käyttäytyy näin. Usein tietää etukäteen mitä hän tulee sanomaan sillä kuullut ne monta kertaa aikaisemminkin, ennustettavaa, kierre jatkuu. Tervetuloa kerhoon!
keksivaras

Viesti Kirjoittaja keksivaras »

Otan osaa. Toivon että muistat että et oo hullu, oot upea yksilö eikä sun äidin sanat vaikuta sun arvoon ❤️ Vaikka ikävältä se tuntuu kun haukkuu, et ansaitse tuollaista kohtelua :(
BrokenWings

Viesti Kirjoittaja BrokenWings »

Kiiitos ❤️❤️❤️❤️❤️

Tässä ilkeimpiä kommentteja joita olen häneltä kuullut:
Olin n 10-vuotias kun äiti sanoi minulle ja siskolleni näin:
Kyllä minä olen teitä katunut, älkää te tehkö sitten samoja virheitä aikuisena.

- Kun äiti tapasi mieheni ensimmäistä kertaa:
Miten tuommoinen mies viitsii sinua katella?

Kun odotin esikoista ja kerroin ilouutiset tohkeissani äidilleni että hänestä tulee mummi :
Kai sä tiedät että siitä pääsee vielä eroon.

Kun jouduin onnettomuuteen jossa tuulastuspiikki miltei lävisti jalkateräni ja jouduin leikkaukseen:
Miten joku voi olla niin idiootti että juoksee järveen.

Kun jouduin sairaalaan vakavan munuaistulehduksen vuoksi:
Miten minusta tuntuu että tämä on itse aiheutettu.

Kun jouduin onnettomuuteen ja mursin jalkani:
Minä olen niin vitun vihainen sinulle. Ei normaaleille ihmisille noin käy. Jos joskus sinulla vielä käy tapaturma. Niin minä en auta sinua enää koskaan, en mitenkään.
(Selvennyksenä, ei hän ole koskaan aiemmin auttanutkaan, enkä ole edes pyytänyt apua, koska tiedän että saan haukut yms)

Jouluna (suunnilleen ainoa kerta vuodessa kun tapaamme) :
Tänne tullaan vaan valmiiseen pöytään.

Ensimmäisen raskauteni loppuvaiheilla:
Kertoi että synnytys tulee olemaan sellaista tuskaa ettei mikään maailmassa ole yhtä kauheaa. Mutta kyllä sinä siitä selviät, muhahaahaaa!
Vastaa Viestiin