Olenko narsistin kanssa? Oon tosi hämmentynyt

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
T456T

Re: Olenko narsistin kanssa? Oon tosi hämmentynyt

Viesti Kirjoittaja T456T »

Palaan tänne nyt taas kirjoittamaan.
Ei varmastikaan tullut kenellekään yllätyksenä, että olen ongelman edessä tällä hetkellä.

Meillä oli hyvä jakso menossa, toki kovin lyhyt. Viime kirjoituksesta tähän päivään asti.
Vannottiin rakkautta, näytti sitä ja oli myös itse epävarma, että olenko itse tosissaan tässä suhteessa.

No en ole tehnyt mitään mitä tämä toinen osapuoli pitää "vääränä". Eli ei ole ollut mitään huomautettavaa mistään.
Kuitenkin hän on kysellyt ja epäillyt paljonkin asioita näinä viikkoina joka on ok minulle, koska olemme voineet ne keskustelemalla selvittää jotenkuten.
No eilen tämä muuttui.
Otimme suhteen "etenemisen" puheeksi ja kyselin itsekin kuinka tosissaan hän on tai mitä haluaa jne.
Saatoin ehkä hieman jankuttaa samaa asiaa, mutta ihan ystävälliseen sävyyn enkä syyttäen vaan halusin puhua omista ajatuksista.
Hänelle se oli ok, mutta pienessä hetkessä se muuttui siihen, että " en haluakaan, tulee liian nopeasti "
" Jos et olisi ruennut kyselemään mitään niin asia olisi toisin"
" Et ymmärrä minun pointtia asiassa "
" En pysty etenemään, koska epäilet kokoajan minua ja käännät minun syyksi "
" Kukaan ei ole ikinä minua epäillyt noin paljon "
" Haluan olla sinun kanssa, MUTTA en halua tuollaista ihmistä joka epäilee "

Kuitenkin hänen mielestään nämä "epäilykset" ovat olleet vain kysymyksiä joihin olen halunnut vastauksia ja omia ajatuksia asioista jotka sanon vain ääneen hänelle, koska no tykkään selvittää asiat jotka mieltä painaa syyttämättä ketään siitä.
Keskustelu oli kokoajan suht rentoa ja rauhallista.
Loppujenlopuksi minä olin se joka epäilee AINA ja en YMMÄRRÄ häntä.
Mitä ihmettä tämä taas on? Yllättäen olen taas erittäin hämmentynyt kun kaikki oli oikeasti hyvin.
Hetken jo kerkesin ajatella, että ehkä olen yliajatellut, että hänellä olisi narsistisia piirteitä tai jotain muuta.
Dunya

Re: Olenko narsistin kanssa? Oon tosi hämmentynyt

Viesti Kirjoittaja Dunya »

Hei T456T,
ikävä kuulla että hyvältä näyttänyt suunta päättyi. Hyvä kuitenkin että pystyitte käymään keskustelun rennossa ja hyvässä tunneilmapiirissä. En osaa muuta sanoa kuin että ota hetki aikaa ja etäisyyttä ja tutki tuota keskustelua enemmän. Oliko niin, ettet päässyt syvemmälle tasolle keskustelussa kun toinen meni lukkoon ja alkoi syyttämään sinua? Kannattaa ehkä ottaa itselleen jokin määränpää. Vaikka puolen vuoden päähän. Tämän sisällä voit katsella että toistuuko sykli. Onko ihanaa, sitten alkaa tunnelma kiristymään ja se päättyy johonkin tällaiseen. Ja onko tämä ok sinulle. Haluatko olla sellaisessa suhteessa vai haluatko toisenlaisen suhteen.
Vastaa Viestiin