Ahdistaa koko ajan.

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Hera76

Ahdistaa koko ajan.

Viesti Kirjoittaja Hera76 »

Kerron tarinani jota saa peilata, koska minusta tuntuu, että olen ihan hukassa...
Olemme olleet 5 vuotta yhdessä ja kolme niistä naimisissa. Tapasin miehen sattumalta festareilla jossa hän iski silmänsä minuun...teki kaikkensa hurmatakseen minut ja pyysi sähköpostiosoitteen lähtiessä. Heti seuraavana päivänä aloin saamaan tosi kivoja kirjeitä ja hänen kanssaan oli mukava jutella. En aikonutkaan hänen kanssaan yhteen, koska kertoi tekevänsä eroa vaimostaan jonka kanssa oli ollut 25v naimisissa. Kirjoittelemme jatkui ja kirjoitimme monta viestiä päivässä. Mies oli ja on edelleen julkisessa johtajan virassa mikä teki myöskin minuun vaikutuksen.
Hän kertoi avioliitostaan ja kuinka se on seksitön ollut jo pitemmän aikaa. Antoi kuvan, että on ollut uskollinen hyvä mies joka nyt jälkeenpäin tiedän ettei pidä paikkaansa.
Hän erosi ja aloimme tapailemaan. Vuoden päästä hän kosi minua erittäin näyttävästi ja siitä vuoden päästä olimmekin jo naimisissa. Kaikki oli kuin unelmaa. Pieniä merkkejä oli hänen huonosta käytöksestään, mutta pistin ne humalan piikkiin. Hän mm. kehuskeli ystäväni ulkonäköä, koska minä olin maininnut ystävälläni olevan huono itsetunto. Hän vei minut isoihin juhliin joissa en tuntenut ketää ja olin sanonut ettet jätä minua yksin niin jätti kuitenkin. Kaikkeen löytyy aina hyvä selitys.
Meidän häissä Hän ei kehunut ulkonäköäni vaikka olin todella kaunis, mutta bestmanin vaimoa ihasteli hiuksista asuun. Häissä hänellä oli oma show johon minä en liittynyt, hän pyysi minulta sukkanauhan käteensä ja lähti heittämään sen sinkuille. Hääkuvia hän ei ole halunnut teettää vielä kolmen vuoden jälkeenkään.
Välillä mies on aivan ihana ja yhtäkkiä täysin kylmä. Ikinä en tiedä millä tuulella hän on. Saattaa käyttäytyä täysin ilmeettömästi eikä edes vastaa mitä kysyn häneltä.
Vieraiden kuullen kehuu minua ja esittää rakastavaa miestä ja se on tosi outoa, koska ei tee sitä muuten.
Rakensimme viime keväänä ihanan talon ja kaikki piti olla hyvin. Otimme sijaislapsen joka on ollut kuulemma hänenkin toive aina. Kaikki piti olla hyvin kunneshän syksyllä jäikin kiinni suhteesta toiseen naisee. Toinen nainen oli täysin hullaantunut häneen ja he myöskin olivat kirjoitelleetoaljon sähköposteja. Mieheni ei ollut kuulemma rakastunut häneen vaikka oli hurmannut naisen täysin. Päätimme jatkaa avioliittoa, mutta en pysty enään luottamaan ja ahdistaa jatkuvasti. En haluaseksiä ja mies vittuilee siitä minulle vaikka tietää kuinka paha olo minulla on. Ei empatiaa, ei ymmärrystä, ei mitään kyselyjä miten voit ym... olen todellakin alkanut miettimään, olenko narsistin kanssa tekemisissä...miltä teistä tämä tarina kuulostaa?
Illuusioelämää

Re: Ahdistaa koko ajan.

Viesti Kirjoittaja Illuusioelämää »

Hei.

Kertomasi kuulostaa aika tutulle narsistisen toiminnan/pelin kehälle, jossa jokainen narsistin läheinen on pelinappula.
On pitkiä avioliittoja, joista kerrotaan, että olleet seksittömiä yms just tekemässä eroa... näitä tarinoita kerrotaan uusille uhreille jotta heidät saadaan koukkuun.. Uusista uhreista tulee uusia puolisoita, jotka kokevat ajan oloon saman kohtalon kuin ex-puolisot. Kehä voi jatkua koko narsistin elämän ajan, siihen valitettavan usein joutuvat mukaan kärsijöiksi myös hänen lapset, niin entisistä, nykyisistä kuin tulevistakin parisuhteista. Itsekin koin karsean kohtalon, selkäni takana oli pidetty kaksoiselämää jo vuosia, minusta oli kerrottu tarinaa että olen hyväksynyt mieheni seurustelun avioliiton ulkopuolisen naisen kanssa yms täyttä valhetta, johon oli uskoteltu mukaan useita ihmisiä. Narsisti tuhoaa elämääsi selkäsi takana kauan ennen kuin sitä edes itse tiedostat.. Itse olin tietämätön tästä kuviosta, avioliittoa meillä kesti yli 20v. No ero tuli ja heti meni mies uusiin naimisiin, avioliitto hänelle jo kolmas. Näin se narsistin kehä vaan jatkuu.
Phlox

Re: Ahdistaa koko ajan.

Viesti Kirjoittaja Phlox »

Sillä olisiko miehellä virallinen narsismidiagnoosi vai ei, ei ole väliä vaan miten itse voit. Kirjoituksesi on täynnä red flageja. Ensinnäkin, nopea eteneminen. Tarkoitus bondata eli sitouttaa sinut häneen nopeasti. Ei hän mitään sijaislasta halunnut, mutta halusi vaan sitoa sinua yhä enemmän.
Tärkeintä on kuunnella itseä, olla itsensä puolella. Narsisti tekee kaikkensa ettei toinen enää edes käsittäisi olevansa erillinen vaan vain hänen jatkeensa.
Sinä olet eri kuin mies.
Ansaitset hyvän normaalin elämän ja hyvää kohtelua.
Mies ei siihen lupaa anna, joten häneltä sitä ei tarvitse kysyä.
Vastaa Viestiin