Miksi niin kylmä?

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Nanna86

Miksi niin kylmä?

Viesti Kirjoittaja Nanna86 »

Miten narsisti voi olla niin kylmä, ettei ajattele edes omia lapsiaan, jos on joku tärkeä asia itselle? Silloin hän menee kaiken edelle, kaiken! Miten kukaan voi olla noin julma?
Jos eroan narsistipuolisostani, hän ei kuulemma halua nähdä lapsia enään. Se on joko kaikki tai ei mitään.. Tämäkin tuntuu vaan uhkauksesta, ettei eroa tulisi. Mutta mitä jos se on totta? Lapset tulevat olemaan aivan hajalla jos näin käy. :?

Mistä voi saada tietoa muista persoonallisuushäiriöistä?
Puoliso käyttäytyy nykyään kuin aivan eri ihminen, kuin vuosia sitten. En tunne tätä ihmistä lainkaan. Narsismi on pahentunut vuosi vuodelta.. :(
Illuusioelämää

Re: Miksi niin kylmä?

Viesti Kirjoittaja Illuusioelämää »

Hei.
Netissä on monelaista tietoa mielenterveyden häiriöistä sekä.myös persoonallisuushäiriöistä. YouTubesta löydät myös monelaisia videoita aiheeseen liittyen. Narsismista itsestään on paljon videoita, esim Dr Ramanin videot Narsisti vs minä, Ihminen Tavattavissa jne jne.
Minhe

Viesti Kirjoittaja Minhe »

Pohjimmiltaan siksi, että narsistilla on vain kaksi aitoa tunnetta: kateus ja viha. Totta kai myös omiin lapsiin liittyvät myönteiset asiat ovat poissa narskulta. Samasta syystä pitää pilata kaikki synttärit, matkat, muiden ilonaiheet (koulutus,palkankorotus,pikkujoulut). Narsisti ei rakasta empaattisella tavalla edes lapsiaan.
Minhe

Viesti Kirjoittaja Minhe »

Pohjimmiltaan siksi, että narsistilla on vain kaksi aitoa tunnetta: kateus ja viha. Totta kai myös omiin lapsiin liittyvät myönteiset asiat ovat poissa narskulta. Samasta syystä pitää pilata kaikki synttärit, matkat, muiden ilonaiheet (koulutus,palkankorotus,pikkujoulut). Narsisti ei rakasta empaattisella tavalla edes lapsiaan.
Nanna86

Viesti Kirjoittaja Nanna86 »

Aika karua ajatella, että tuollaisen kanssa on sitten lapsia hankkinut.. :cry: Ja mietin myös, miten nämä piirteet mahtavat tarttua lapsiin? Kun näkevät, miten isä käyttäytyy.. Heille isi on mahtava tyyppi, joka välittää heistä.
Olen saanut kuulla, miten olen muuttunut ja miten hän ei tunne minua enää. Välillä mietinkin, onko hän oikeassa..?! Olen vuodet kerännyt rohkeutta. Samalla toivoen, että asiat muuttuisi. Kun oikeasti, kaikki on mennyt paljon pahemmaksi. En vaan jaksa enää miellyttää, ja elää toisen säännöillä ja tavalla.
Olenko huono ihminen?
Gilda

Viesti Kirjoittaja Gilda »

Hei, Nanna86,
en usko, että lapsesi täysin tajuavat isänsä luonnetta.'Isä on kiva' lapselle monista syistä, joita lapsi ei vielä ymmärrä.
Voi olla, että lapset käsittävät isän olevan heikompi, ihmisenä vajavaisemmin kyvyin varustettu, verrattuna sinuun, heidän äitiinsä. Lapsi saattaa hävetä isäänsä, vaikkei juuri missään tapauksessa sano asiaa ääneen. Lapsi on myötätuntoinen, ja vaistoaa aikuisessa henkisen tason, joka näyttäytyy johdonmukaisesti samanlaisena aikuisen toiminnassa.
Lapsi näkee, nauraako vanhempi vahingoniloisesti toisen epäonnelle, puhuuko selän takana ihmisistä pahaa, onko vanhempi itsekeskeinen, epärehellinen tai pakoileeko tämä vastuuta ja pettääkö tämä lupauksensa. Lapsi saattaa hiljaisesti surra perheen narsistivanhemman käytöstä ja luonnetta oman ymmärryksensä tasolla, ja koettaa parantaa tilannetta olemalla tälle mieliksi.
Lapset saattavat asettua ihmisenä heikommalta vaikuttavan eli narsistivanhemman puolelle, vaikka he sisimmässään toivovat rauhallista kodin ilmapiiriä.
Kun narsisti sanoo eroa suunnittelevalle puolisolle, että olet muuttunut eikä hän enää tunne sinua, se on varsin todennäköisesti merkki siitä, että olet tervehtynyt.
Narsisti ei pidä siitä, että olet herännyt ymmärtämään asioita. Hän ei pidä muutoksestasi parempaan suuntaan.

Kun erosin aikanaan lasteni isästä, hän syytti minua loppuaikana siitä ettei enää voinut luottaa minuun. Hän oli omahyväisyyttä täynnä, kun arvioi minua epäluotettavaksi sen perusteella että olin lopettanut uhriutumiseni ja laittanut asioitani kuntoon. Hän oli olevinaan harmissaan yllätyskäänteestä: Ei enää suljetussa kehässä pyöriviä jankkaavia keskusteluja, ei vaatimuksia töihin menosta, remontin teosta, ei yhä uusien lupausten vastaanottamisia entiseen malliin. Olin muuttunut tälle narsistille huonoksi uhriksi. Minusta ei enää saanut irti mitään.
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Teki niin tai näin lapset kärsivät. Minun lapset menivät erossa narsisti-isän puolelle. Jos sanon jotain negatiivista heidän isästään, he ovat miltei paniikissa. Eivät ilmeisesti voi vielä tajuta sitä, että isä ei ole täydellinen. On tullut ilmi konkreettisia asioita, jotka osoittavat, että minua alistettiin. Lapseni eivät voi keskustella näistä asioista, ahdistuvat. Minuun lapset ovat pitäneet muodollisia välejä ja sanovat olevansa puolueettomia. Tätä puolueettomuutta en usko.
Vastaa Viestiin