Oliko tapailemani mies narsisti?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Sirenes

Oliko tapailemani mies narsisti?

Viesti Kirjoittaja Sirenes »

Tapasin 6kk sitten miehen Tinderissä. Hän vaikutti charmantilta, luotettavalta, turvalliselta ja halusi heti nähdä minut. Kehui jo ennen tapaamista kuviani ja kuinka silmistäsi näkee kaikkea ihanaa. Lähdin kahville hänen kanssaan. Mies sekoili parkkilapun kanssa, mutta kertoi sen johtuvan siitä, että hän meni aivan sekaisin minut nähdessään. Olin otettu tällaisesta imartelusta ja tuntui, että unelmieni mies on siinä. Hän oli kova puhumaan, kertoili viihdyttäviä juttuja ja raotti seikkailujaan, joista voisi kirjankin kuulemma kirjoittaa. Hän kertoi olleensa armeijan töissä muttei paljastanut enempää, koska kaikki on salaista. Kertoili vain yleisesti kuinka hän on tehnyt pahaa ja että hän testaa naisen reaktiota kun raottaa vähän mitä kaikkea pahaa on tehnyt (hyvän nimissä kuitenkin) mutta minä vaikutan naiselta jonka hehkua ei hetkauta mikään. Hukuin kauniisiin sanoihin. Hän halusi nähdä uudelleen ja oli aktiivisempi yhteydenpitäjä kuin minä. Aamusta heti tuli viestiä ja joka päivä hän piti yhteyttä. Kehui kauneutta, imarteli, puhui että on viimeinkin kohdannut ihanan naisen. Kerran hän tuli reissusta ja sanoi, että jos hänellä olisi nyt auto hän ajaisi vaikka kuuhun saadakseen antaa suudelman. Hän halusi heti vuokrata mökin viikonlopuksi ja ottaa molempien lapset mukaan. Sanoin etten lähde, koska olemme tunteneet niin vähän aikaa etten sekoita lapsiani tähän vielä.

Hän jatkoi imarteluani, tuntui että hän oli kaikessa samaa mieltä kanssani. Hän lupaili tapaamista, mutta teki oharit. Ja toiset oharit. Vetosi töihin, kiireisiin, hänestä riippumattomiin syihin, koska hänhän tietenkin halusi olla kanssani. Epämääräinen paha olo alkoi lisääntyä minussa. Halusin lopettaa "suhteen" mutten jotenkin kyennyt. Tuntui, että tarvitsin häntä, että olin riippuvainen. Kerran hänen piti tulla käymään ja olin tehnyt ruuat ja kaikki, ei tullut ja seuraavana päivänä laittoi viestiä että mitä kaunokaiselle kuuluu. Tuntui, että hänellä oli joku salainen elämä mistä ei puhuttu, hän katosi päiviksi, ei koskaan pahoitellut ohareita, ei koskaan selvittänyt syitä. Kerran hän mietti puhelimessa, että hän ei tiedä miksei saa nyt tapaamista aikaan ja eihän hän tiedä millainen kamala akka todellisuudessa olen että kannattaako se. Olin hämmentynyt ja aloin kokea ahdistusta ja henkistä tyhjyyttä mutten osannut lopettaa. Välillä hänestä tuli esiin toinen puoli, moitti työkavereita kuinka hitaita he ovat mutta hän osaa paremmin. Aina tuli lisää töitä, koska valitettavasti hän nyt vaan on hyvä niin monessa niin pyydetään tekemään. Kerran kahvilla ollessamme, viereiseen pöytään tuli ulkomaalainen mies, jota hän nimitti minulle hinkuintiaaniksi. Hän sanoi, että olinko ottanut turvamiehen mukaani ja että hän kyllä tietää miten tuolta henki otettaisiin. Toinen esimerkki kaupan kassajonossa. Mies takanamme alkoi yskiä ja hän katsoi miestä ensin, mutta yskiminen ei loppunut niin hän sanoi, että lopeta yskiminen tai yskit kohta viimeisen kerran. Tilanteen jälkeen hän kehuu kuinka myyjäkin katseli häntä ihaillen ja kiittäen. Hän kertoi myös kuinka ottaa aina heikompien murheet kannettavakseen, kun on niin vahva. Ja lastensa äitiä hän jaksoi katsella monta vuotta, kukaan toinen mies kuulemma ei olisi sellaista touhua jaksanut katsella.

Minua alkoi pelottaa ja paha olo kasvoi sisällä. Hän lupaili kaikkea, mutta mikään ei toteutunut. 4kk jälkeen rakkaudentunnustukset alkoivat hiipua. Hän katosi yhä enemmän. Viimeisten oharien jälkeen keräsin itseni ja sanoin että minulle riitti. Hän vastasi, että soittaa kun voi puhua. Viikkoon ei kuulunut mitään. Soitin hänelle, mutta ilmeisesti oli estänyt minut, koska tuuttasi varattua ja whatsapp mykistyi.

Tuntuu kuin olisin pudonnut jostain unesta takaisin todellisuuteen. Sain suhteesta ahdistuksen jolle en tiedä syytä. Olen pettynyt, että miksen osannut lopettaa heti vaikka oloni oli epämääräinen ja huono. Olin kuin jossain koukussa hänen juttuihin. Mitä minulle tapahtui? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Oliko hän narsisti?

PerheellinenM

Re: Oliko tapailemani mies narsisti?

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

Vaikea sanoa oliko, mutta ole hemmetin tyytyväinen että pääsit siitä eroon. Älä missään nimessä haikaile takasin. Jatka elämääsi ja unohda tuo urpo niin sanotusti. :)

Iuli

Viesti Kirjoittaja Iuli »

Kuulostaa kyllä kauhealle. Paljon samoja piirteitä kuin omassa narskussani... Ole onnellinen että pääsit pois hänen vaikutuspiiristään!

Harmaus

Viesti Kirjoittaja Harmaus »

Onneksi olkoon, vältyit juuri imeytymästä väkivaltaiseen parisuhteeseen miehen kadottua, todennäköisesti vietteli sut ns. "varalle" jos muut suunnitelmat ja suhteet kariutuu... ja minkä vuoksi hän sut jätti todennäköisesti saa myös kestää sen mistä hänen negatiiviset puheet ja uhkailut kielii.

Jos katot miehen tekoja ja tekemättä jättämisiä sekä unohdat hänen omakehunsa että ne mitä hän antoi sulle, mitä näet?
Narsismista ollaan levitetty tietoa sukupolvien ajan, sanottu ettei tämä ole hyväksyttävää, mutta vieläkin ollaan siinä pisteessä ettei sille käytännössä tehdä yhtään mitään. Onko tästä siis hyötyä?

Vastaa Viestiin