Narsismi ja alkoholismi

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Diina

Narsismi ja alkoholismi

Viesti Kirjoittaja Diina »

Onko täällä muita jotka ovat parisuhteessa tai ovat päässeet eroon alkoholistista joka on myös narsisti.Mun mies on alkoholisti.käy kyllä töissä,mutta muuten vapaat menee melkein juodessa.Nyt kun aloitin terapian, niin tajusin,että miehellä vahvoja narsistisia piirteitä. Haluaisin erota,mutta pelkään enkä oikein osaa ajatella kuin eroa joka päivä.Pelkään,että olen vielä tässä vuoden päästä.Pääsenkö tästä helvetistä koskaan eroon ?

Mä on ole niinkään kokenut fyysistä väkivaltaa,vaan henkistä.olen lehmä,huora,hankki jne...olen masentunut ja sairaslomalla.mies muistuttaa aina,että oon vaan rahaa vailla,käsi ojossa odottamassa .Mies on itse kuitenkin laittanut taloutemme kriisiin hyökkäämällä pikavippejä 50 000 e edestä.tehnyt sen salaa ja kun se tuli julki,en edes siinä vaiheessa lähtenyt. Ajattelin,nyt se muuttuu,kun tuli pysäytys,mutta ei...

Mies on seurustelimme alussa pettänyt mua useamman kerran.aina se tuli katujen tunnustamaan tekonsa ja minä säälin ja annoin anteeksi.

20 vuotta yhdessä,enkä ole koskaan ollut kivin onnellinen.nyt tajunnut vasta ,kuinka olen antanut alistaa itseni.oon ihan loppu...

Willow74

Re: Narsismi ja alkoholismi

Viesti Kirjoittaja Willow74 »

Hei,
Itse olen ollut naimisissa miehen kanssa joka on molempia. Olen kirjoittanut tänne aiemmin
"Milloin alkoholisti loppuu ja narsisti alkaa?" jos haluat käydä lukemassa minun kokemuksestani.
Jos voidaan samaan ihmiseen tuupata kaksi ikävintä asiaa, niin ne on nämä. Toisina päivinä tuntuu,
että kestän toista veemäistä piirrettä paremmin kun toista. Toisina en taas kestä mitään.
Humalaakin on erilaista, ja käsi kädessä promillien kanssa kulkee narsististen piirteiden kirjo.
Mitä enemmän promilleja sitä enemmän saan niskaani kaiken paskan. Nimittelyä, kritisointia,
vähättelyä, arvostelua, ivaa, halveksuntaa ja ihan mitä tahansa kohtaan. On se sitten minun painoni,
älykkyyteni, ulkonäköni, äitiyteni, työni, sukuni, you name it.
Meillä tilanne on niin päin, että minä käyn töissä ja se on suurin henkireikäni, näin pysyn järjissäni,
täällä saan olla oma itseni. Mieheni on työttömänä kotona, ja siinä tietenkin suuri syy siihen, että hänellä
on aika harrastaa juomistaan. Työtäni ei arvosta pätkääkään, mutta raha kelpaa kyllä.
Myös minun suurin pelkoni on, että jos en löydäkään sitä rohkeutta lähteä, koska nyt jo tiedän, että mitään
muuta tapaa selvitä tästä itse edes jossain määrin järjissään ja hengissä ei ole. Vähintäänkin mieleni lopulta
järkkyy niin, että minusta ei ole enää mitään jäljellä. Olen työstänyt tätä asiaa jo kaksi vuotta enenevässä määrin,
samaa rataa mieheni kunto on kaksi vuotta jo mennyt koko ajan alaspäin, eikä kykene enää omin avuin juomistaan
lopettamaan. Olemme tietyllä tapaa molemmat jumissa...

Diina

Re: Narsismi ja alkoholismi

Viesti Kirjoittaja Diina »

Kuulostaa niin tutulta. Äsken sain haukut niskaan kun hänellä niin tylsää, kun sataa ja ei voi tehdä mitään :|. Hänellä jo kovat poltot,kun ei oo juonut viikkoon. Mussa taas vika. Mua ahdistaa niin, että muserrun palasiksi. En jaksa tätä... Käyn lukee sun tarinan.

Vastaa Viestiin