Hei te kiltit, joilla epätavallisia tarinoita, vertaistukea?

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Päärly4

Hei te kiltit, joilla epätavallisia tarinoita, vertaistukea?

Viesti Kirjoittaja Päärly4 »

Toivoisin itselleni uutena täällä vertaistukea, ja tarinani on hiukan epätavallisempi koskien perhe-elämää ja narsisteja, pakoa taloudellisten vaikeuksien takia, tähän liittyy myös rikollisuutta, perhe-elämän hajoamista narsistin pyörityksessä, jne. Ja ns. kaiken menettämistä, ja taas kerran uudelleen aloittamista,yksin. Olisin myös iloinen jos löytyisi sinkkuihmisiä joilla perhettä, kärsimystä takana ja halua normaaliin elämään takaisin, voisin antaa vertaistukea tähän myös heille. Kiitoksia vastauksista, ehkä myös yksityisviestejä mieluusti lukisin.
meikpiis

Re: Hei te kiltit, joilla epätavallisia tarinoita, vertaistukea?

Viesti Kirjoittaja meikpiis »

Minulla sama juttu... Kohta vuosi erosta aikaa ja olen aika uupunut..
Irtinyt

Viesti Kirjoittaja Irtinyt »

Hei. Viestistäsi on jo aikaa. Minulla pitkä 22 vuoden avioliitto narsistin kanssa. Väkivaltaa, rikoksia, taloudellinen ahdinko jne. Olisi todella kiva jutella ja kuulla millaisia kokemuksia muilla. Itse olen juuri lähtenyt suhteesta ja pää aivan sekaisin. Ja pelkään niin paljon.
Julmaamenoa

Viesti Kirjoittaja Julmaamenoa »

Moro!

Olen uusi tällä sivustolla mutta olen kokenut että lukemani tarinat, siis tosi jutut, liippaavat hyvinkin läheltä omaa elämää menoa.
Eli puolikkaan kanssa yhdessä 4/1998 alkaen ja oudot jutut alkoivat mielestäni jossain 2005 vaiheilla.
Puolikas alkoi käyttäytymään oudosti ja yllättäen minä olin lähes poikkeuksetta syyllinen kaikkeen.
Oudoin mieleeni jäänyt asia oli jossain 2008 tai 2009 ystävänpäivänä kun halusin ilahduttaa puolikasta ystävänpäiväkortilla. Tästä se helvetti lähti irti pikku hiljaa.
Kortti tuli revittyä varmaankin alle sekunnissa ihan silpuksi ja sain haukut päälleni että ystäväkö hän vain minulle on.
Itkua, huutoa, raivoamista..kuin lapsien itku-potku-raivarit.
Kaiken hyvän lisäksi syytti minua pettämisestä alkaen 6/2010, sanoi ettei ole koskaan missään vaiheessa luottanut minuun millään lailla.
Sain haukut että olen tyhmä, en kelpaa kenellekään ja hänellä kyllä on ottajia oven takana jonoksi asti ja minä en kelpaa kenellekään ja saisin olla tyytyväinen että hän on minut kelpuuttanut kumppanikseen.
Nyt jälkeen päin on selvinnyt että se kumpi meistä petti oli puolikas. Pettäminen oli alkanut jo 2006.
Omien sanojensa mukaan hän petti 2008 alkaen ensi kertaa ja siitäpä se sitten jatkuikin yhtä soittoa vuoteen 2019 kunnes jäi kiinni.
Puolikas "heittäytyi" lattialle selälleen kuin alistunut koira häntä koipien välissä ja yritti selitellä kaikki parhain päin.
Yksi selitys pettämiselle olin minä kun olin sellainen kuin olin ja minä olin hänen mielestään "antanut luvan" pettämiselle kun en ollut sitä kieltänyt vaikka tiesin (?) asiasta.
Kysyinkin että jos kerran olin tiennyt pettämisestä niin miksi sitä on täytynyt piilotella minulta kaiken aikaa?
Tähän puolikas ei osannut vastata mitään.
En todellakaan tiennyt ennen kuin jäi kiinni tekemisistään.

No, yhdessä olemista jatkettiin ja sovittiin pelisäännöistä parisuhteessa.
Ei pettämistä, ei alkoholia, ei flirttailuja tai mitään muutakaan mikä on yleisestikin "kiellettyä" parisuhteessa.
Tuli 2021 ja puolikas jäi kiinni yhteyden pitämisestä siihen henkilöön kenenkä kanssa petti minua.
Kertoi yhteydenpidon kestäneen ainakin jo 4kk..
Kummasti minusta on luotu sellainen kuva puolikkaan ystäville että minä olen aivan raivopää ja tuittuilija..
Nyt pikkuhiljaa alkaa voimat loppua ainaiseen vääntämiseen kaikesta..

Vähän sekavaa tekstiä mutta sekavaa on oma ajattelukin mutta koittakaa saada tekstistä jotain tolkkua..

Kirjoitan jossain vaiheessa vähän selkokielisemmän version ja kerron laajemmin mutta pitää koittaa saada vielä ajatuksia suuremmiksi kun nyt solmussa.
Nathalie

Viesti Kirjoittaja Nathalie »

Hei,
Minulle saa mielellään kirjoittaa Nathalie.smith3@aol.com, niin voidaan jakaa kokemuksia ja miettiä miten eteenpäin.
Vastaa Viestiin