Läheisyys/ seksi narsistisessa suhteessa?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
matkalainen

Re: Läheisyys/ seksi narsistisessa suhteessa?

Viesti Kirjoittaja matkalainen »

Sinänsä tämä asia ei varmaankaan vaikuttaisi tämän hetkiseen tilanteeseeni mitenkään. Lähinnä ehkä mielessäni pohdin voiko "yleistää" rajummat leikit narsisteihin. 🤔 Tiedä sitten miten paljon mietintöihini vaikuttaa se, että isäni on ollut alko-narsku-pahoinpitelijä.🤔
Pohdinta myös varmaan juontuu siitä, etten ole ennen törmännyt henkilöön jota s/m-vivahteisetkaan lekkit kiinnostaisi.
Gilda

Viesti Kirjoittaja Gilda »

Uskon, että lapsuuskodin ilmapiirillä on osuutensa siihen millaisia kumppaneita valitsemme. Isäni oli väkivaltainen, naista halveksiva, rivouksia suoltava, vastuuta pakoileva henkilö. Kumppanin valintani on osunut eri tavoin hyväksikäyttäviin, vastuuttomiin ja väkivaltaisiin miehiin.

Olen sittemmin oppinut näkemään suuren vaaran tällaisissa ihmissuhteissa, joihin nuorempana antauduin ymmärtämättä miksi niin tein. Kun menin kerran kauan sitten silmä mustana lääkäriin, muistan naislääkärin sanat, jotka menivät jotenkin näin:

"Parisuhteessa alkanut fyysinen pahoinpitely EI TULE LOPPUMAAN itsestään tai siten, että muutat itse omaa käytöstäsi. Se tulee raaistumaan ajan mittaan. Olet suuressa vaarassa."
Eroamaan lääkäri ei minua neuvonut. Sanat jotka kuulin, säikäyttivätkin minua voimakkaammin kuin jos hän olisi ryhtynyt antamaan ohjeita. Aloin nähdä ja kuulla ympärilläni naisista, jotka olivat menettäneet henkensä tai terveytensä miessuhteessaan.
Olin omaksunut pahoinpitelijän käyttämän sanaston, jolla hän vähätteli väkivaltaa. Jo lapsuuden kodissani henkisestä ja fyysisestä pahoinpitelystä käytettiin nimityksiä, tönäisy, huitaisu, hiljentäminen, opetus, vitsi, huumori, vahinko tai leikki. Väkivaltaa nimitettiin myös seksiksi.
Tosikko ei saanut olla, se oli jotakin todella naurettavaa ja pahaa.
Väkivalta, sen sijaan, oli jotakin normaalia, jota kaikki tekevät. Ja, koska kaikki sitä tekevät, niin uhrinkin piti kestää. Hänen piti hyväksyä ja haluta omasta tahdostaan iskut, vammat, halventava puhe ja jatkuva pelko.
Jasmiini

Viesti Kirjoittaja Jasmiini »

Narsistit tykkäävät alistaa, ja siitä että heillä on kontrollin tunne. Ruoskiminen, sitominen jne kuuluu usein valikoimaan, ja heillä voi olla tätä tarkoitusta varten ihan oma nainen, sinun lisäksesi.
Lotta

Viesti Kirjoittaja Lotta »

Kuihtunut kirjoitti: 24 Heinä 2021, 19:32 Hänen mielestä minä en mm. antanut hänelle riittävästi läheisyyttä, halauksia ja suukkoja. Hänellä oli ilmeisesti ollut käsitys täydellisestä rakkaudesta.

Todella karkealla kielenkäytöllä mies nimitteli minua. Mies raivoaa usein: "minkälainen vaimo oikein olet, kun ei pi**uakaan saa."
Nämä hyökkäykset on vaikuttaneet koko ajan enemmän minun kykyyn antaa läheisyyttä.

Kaikki vuodet ollaan kierretty samaa rataa: mies räjähtää, minä menen lukkoon ja alan suunnitella eroa, mies aloittaa hyvittelyn ja painostuksen avioliittoon jäämisen puolesta "enkö nyt osaa ajatella asiaa niin, että lapsetkin voisi hyvin jos me voitaisiin hyvin".

Miehellä on paljon sääntöjä miten meidän muiden pitäisi elää ja käyttäytyä, mutta häntä nämä säännöt eivät koske. Hänellä on aina oikeus ja syy käytökseensä. Tuntuu, että kotona saa kokoajan olla varpaillaan mitä sanoo ja tekee. Toki hyvät ja huonot ajat vaihtelee, koskaan en vain itse tiedä missä mennään, millainen päivä on tulossa.

Sulkeudun helposti konfliktitilanteessa. Muut ihmiset kuvailee minua kiltiksi, mies "vi**umaiseksi akaksi". Mietin, että onko minussa kuitenkin se ongelma? Olisiko minun oma asenne läheisyyteen ja seksiin liittyen oikeasti ratkaiseva tekijä? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, miten elämässä narsistin kanssa konfliktit ja seksisuhde vaikuttavat toisiinsa?
Lainasin ylle otteita tekstistäsi, jotka voisivat olla täydellisiä kopioita minun avioliitosta ex- mieheeni. Meinasin oksentaa kun luin nuo yllä olevat kohdat, koska pystyin samaistumaan niihin täysin. Kysyin itseltäni, miten sinä olet voinut kokea täsmälleen saman kuin minä? Ilmeisesti narsistit vain on veistetty yhdestä puusta.

Meillä seksi oli ikuinen riidan aihe. Ex- miehen mielestä sitä oli aina liian vähän ja se vähäinen oli jotenkin väräänlaista. Ikinä en onnistunut hänen mielestään siinä. Seksi oli miehen sääntöjen sanelemaa ja sen piti olla sellaista kuin mitä mies halusi ja mistä haaveili. Ja jos ei ollut niin vika oli minussa, koska en ymmärtänyt kuulemma tarjota hänelle hyvää seksiä. Miehen mukaan jos olisin rakastanut häntä niin hänen ei olisi tarvinnut moittia seksielämäämme, koska aidosti rakastava vaimo osaa tarjota täydellistä seksiä. Aha.

Niinpä seksistä tuli minulle pakkopullaa, vaikka sitä en koskaan ääneen sanonut. Se oli kotityö siinä missä imurointi ja pyykin pesu. Seksi oli aina miehen puolelta konemaista suoritusta. En saanut kieltäytyä koskaan, sen hän teki minulle selväksi. Kieltäytyä en saanut kuulemma siksi, että avioliittoon ei mennä sen vuoksi että ollaan kavereita, vaan siihen kuuluu seksi.

Miehen vaatimuksesta seksiä olisi pitänyt olla kaksi kertaa päivässä. En yksinkertaisesti pystynyt tuohon määrään, joten miehen piti tyytyä 4-6 kertaan viikossa tahtiin. Välillä tuokin määrä tuotti minulle arkuutta ja enkä pystynyt kunnolla kävelemään seuraavana päivänä. Ei niin pitäisi tapahtua yhdellekään naiselle tässä maailmassa, eikä ainakaan avioliitossa!

Seksi laadusta mies valitti aina. Välillä olin kuulemma liian löysäotteinen, välillä hän kuulemma aisti että en ole täysillä mukana, välillä kuulemma silmieni liikkeistä näki että en rakasta kunnolla. Ja tietysti en tarjonnut riittävästi uusia yllätyksiä (en tiedä mitä sen olisi pitäinyt olla) makuukammarissa. Mies ei kunnioittanut toiveitani vaan vaati kaiken maailman temppuja kammarissa. Kun sanoin, että en pidä jostain tietystä jutusta niin hän vastasi, että opit kyllä tykkäämään.

Ajan myötä koko seksi muuttui inhokkeeksi. Se oli vain pakollinen velvollisuus, että mies ei räjähtäisi ja raivoaisi. Itse en saanut siitä yhtään mitään viimeisinä vuosina.

Mies petti minua vuosien varrella useita kertoja eli jonkinlainen pakkomielle hänellä oli seksiin.

Minäkin sain koko parikymmenvuotisen liiton ajan kuulla mieheltä että en anna hänelle tarpeeksi läheisyyttä, kehuja ja huomiota. En tänä päivänäkään tiedä mitä sen läheisyyden ja huomion olisi pitänyt käytännössä olla, koska sitä oli. Todellisuudessa mies oli äärimmäisen mustasukkainen lasten minulta saamasta huomiosta. Hän jopa välillä sanoi minulle, että ei voi sietää kun huomioin lapsia enemmän kuin häntä.
Käpytikka

Viesti Kirjoittaja Käpytikka »

Hei Lotta, minulla ei ole mitään lisättävää liittyen lainauksiisi aloittajan tekstin suhteen. Olisin voinut kirjoittaa ne myös itse ja allekirjoitan myös oman huomiosi siitä, että tunsit seksin suhteen itsesi "vääränlaiseksi". Oma suhteeni oli verrattain lyhyt mutta se oli toisaalta kuin monen täällä kuvatun pitkän suhteen tapahtumat pikakelauksella katseltuina. Tuntuu ihan epätodelliselta, että se kaikki on voinut tapahtua oikeasti niin lyhyessa ajassa. Eniten järkyttää se, etten pystynyt ajoissa hyppäämään ulos koko ajan nopeammin ja nopeammin liikkuvasta ajoneuvosta. Em. asian vuoksi olen kyseenalaistanut jopa oman mielenterveyteni.
matkalainen

Jasmiini kirjoitti: 23 Elo 2021, 14:27 Narsistit tykkäävät alistaa, ja siitä että heillä on kontrollin tunne. Ruoskiminen, sitominen jne kuuluu usein valikoimaan, ja heillä voi olla tätä tarkoitusta varten ihan oma nainen, sinun lisäksesi.
Tätä juurikin tarkoitin.

Mies oli taannoin matkalla 2 vrk, niin ettei vastannut puhelimeen tms. Koskaan en ole saanut selville mitä hän tuona aikana teki. Epäilenpä, että on käynyt toteuttamassa näitä erilaisempia tarpeitaan. Sinänsä ehkä parempi jos on sen tarpeen käynyt "ammattilaisella" hoitamassa. Voi toki olla, ettei ollut kyse tuosta.. Tässä on tullut vainoharhaiseksi kaikesta ja siksi miettii eri vaihtoehtoja kaikkeen...

Meillä minä olen se jonka mielestä seksiä on tosiaan liian vähän. Mutta kaipa sekin jokin alistamisen muoto on.🙄
Mitätön1

Viesti Kirjoittaja Mitätön1 »

Mulle tapahtuneessa suhteessa seksin aikana alkoi huorittelu. Ensin luulin kuulleeni väärin. Ei kyllä hän kuiskas Huora. Mä uskoin seksin olevan lämminhenkistä ja toista kunnioittavaa. Sitten alkoi takapuoleen läpsyttely ihan kunnolla. Seksin jälkeen oikein satutti. Itseään katseli peilistä aktin aikana. Olin täysin hänen seksilelunsa. Teki myös asioita joita kielsin. Sanoin sen jälkeen et miks teit niin satutti mua. Niin suuttu tietenkin ja vähätteli. Kyl suhde narsistiin raastaa sielun kappaleiksi. Ja mä tyhmä olin jo toisen narsistin kanssa. Nyt miettinyt kovasti menneisyyden traumoja mitkä ovat tähän mahdollistaneet. Rikkinäinen on rikkinäinen. Onneksi eroon pääsin, vaikka nyt se tyhjyys ja ahdistus päällä.Tukahdutettu olo. Itseinho. Mut eipä oo ketään huorittelemassakaan ja käyttämässä hyväksi. Ja tietenkin raivokohtauksia ei tarvitse pelätä. Eikä muitakaan lieveilmiöitä mitä mukana tuli.
Alistunko

Viesti Kirjoittaja Alistunko »

Minun päättyneessä narsistisessa suhteessa seksi oli valtapeliä. Yksi niistä miljoonista keinoista osoittaa minulle, etten ole mitään ja tässä mennään vain toisen ehdoilla piittaamatta yhtään toisen tarpeista, saatika tunteista. Vain valtapeliä. En ole koskaan tuntenut itseäni niin epähaluttavaksi ja torjutuksi, kuin tuon suhteen aikana. Ja voi, mikä palkinto se olikaan, kun seksiä sai. Sain taas tuntea hetken eläväni ja olevani hetken hänelle tärkeä. Ja tätä, kuin huumetta odottaen, antoi aina kaikelle uudestaan mahdollisuuden. Hänelle uuden tilaisuuden satuttaa. Nyt tuntuu epätodelliselta ja niin ahdistavalta, että ihan fyysisesti oksettaa. Miksi tämä tapahtui minulle, miten tämä kaikki voi olla totta?
matkalainen

Alistunko kirjoitti: 31 Elo 2021, 16:04 Minun päättyneessä narsistisessa suhteessa seksi oli valtapeliä. Yksi niistä miljoonista keinoista osoittaa minulle, etten ole mitään ja tässä mennään vain toisen ehdoilla piittaamatta yhtään toisen tarpeista, saatika tunteista. Vain valtapeliä. En ole koskaan tuntenut itseäni niin epähaluttavaksi ja torjutuksi, kuin tuon suhteen aikana. Ja voi, mikä palkinto se olikaan, kun seksiä sai. Sain taas tuntea hetken eläväni ja olevani hetken hänelle tärkeä. Ja tätä, kuin huumetta odottaen, antoi aina kaikelle uudestaan mahdollisuuden. Hänelle uuden tilaisuuden satuttaa. Nyt tuntuu epätodelliselta ja niin ahdistavalta, että ihan fyysisesti oksettaa. Miksi tämä tapahtui minulle, miten tämä kaikki voi olla totta?
Tämän olisin voinut minä itse kirjoittaa.😳 Sillä erolla, että olen yhä tässä suhteessa.
Juurikin tässä mietin, että milloinhan saisin seksiä.. Toinen kuorsaa vieressä. Olen vihjannut, sanonut suoraan, ollut kiltti ja auttavainen.
Minulla ei ole itse asiassa mitään tietoa siitä mikä hänet "sytyttää". Tai siis millainen nainen. Toisella hetkellä siveellinen "kotiäiti" valkoisissa, mutta kuitenkin "rajumpien leikkien" mieltymys saa minut kuvittelemaan hänen pitävän pullantuoksuisuuden vastakohdasta. Selkeästi vahvat meikit ovat mieleiset. Olen tyyliltäni "kameleontti", kaikki tyylit sopii mulle. Voisin siis olla millainen vain, kunhan tietäisin mikä innostaa.🙄

Läheisyys, hellyys. Sekin on yksipuoleista. Ei hän kosketa, silitä oma-aloitteisesti. Ja kuinka sitä kosketusta janoan, kaipaan.😔

Yritän kovin miettiä millä "konstilla" noita tunteita/tarpeita puolisossani herättäisin. Toimisiko se, etten itse osoita kiinnostusta, hellyyttä, kosketusta?
SirpaLeeena

Viesti Kirjoittaja SirpaLeeena »

Samoja kokemuksia jaan.
Meillä alkuun seksuaalisuus ja miehen innostus ja ihailu oli huumaavaa kunnes siihen, jo aika alkuvaiheessa, alkoi tulla enemmän ja enemmän rajuutta.Tukasta repimistä, huorittelua, tukahduttamista, läimimistä ja joka paikkaan... hän sai minut ajattelemaan että olen tylsä ja ahdasmielinen jos en tykkää hänen mieltymyksistään. "Tykkäät kuitenkin." Näennäisen nolostellen myönsi että on hankala hillitä itseään tekemästä asioita joita kielsin
että senkin teon hän oikeutti syyllistämällä minua. Olin liian haluttava. Jep. Miten tyhmä minä olinkaan.

Nöyryyttävä, raju ja alistava seksi oli hänen mieleensä. Meillä ei juurikaan läheisyyttä muuten ollut mutta aamuisin hän vaati suukon ja halin jotta tiesi että meillä on kaikki hyvin.

Kun tulin raskaaksi, seksi loppui. Kaipasin läheisyyttä enemmän kuin koskaan, sen hän tiesi ja siksi en sitä saanut. Ennen eroa olimme melkein vuoden ilman seksiä.
Eli valtapeliä. Sitä se oli
Vastaa Viestiin