minun tarinaani

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: NinniAnniina, Karju

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
päiväkerrallaan

Re: minun tarinaani

Viesti Kirjoittaja päiväkerrallaan »

Kiillotettu imago-
-lastenhoitajan "hyvyys", "empaattisuus", "auttaminen" ja "muiden asettaminen etusijalle"
-hymyily, hyväntuulisuus, onnellinen myhäily ja lempeä äänenpaino, kun vieraita läsnä.
-muka avoimesti kuunteleva ja ymmärtävä, (urkkii tietoja, joita kertoo eteenpäin)
-on itse "vaikean" perheen "auttaja" ja kertoo ikäviä asoita perheestään vieraille
-kiltti, hiljainen ja myötäilevä työporukassa
-passaava kahvinkeittäjä, jotain kannetaan nenän eteen tarjolle (soitti, että et tullut käymään, isäkin säästi sulle viimisen letun!)
-"naisten töiden" suorittaja, miesten työt tekee mies!
-muka paljon tuttuja, vanhatkaan tutut ei tunne oikeaa luonnetta tai perheen asioita (haukkuu niitäkin)
-tykätty hoitaja, vanhat hoitolapset muistaa edelleen kiittää häntä "hyvästä" hoidosta. (kun yksi ei vastannut viestiin, suuttui että on se kumma kun ei vastaa kun hän on kuitenkin hoitanut tätä!)
-tekee paljon töitä, ei lepää lainkaan, ja on "perheihminen". Lämmin, pullantuoksuinen ja äidillinen :evil:
-hän "on joutunut" valitsemaan työn ja perheen, jolloin "ei oo ollut mahdollisuutta" harrastaa tai hoitaa itseään.
-"terveen paperit" (näyttää mulle kehonkoostumusmittaustaan). "ei oo koskaan tarvinnut lääkkeitä", (ja kun mä oon, oon keksinyt mielenterveysongelmat vaan tekosyynä, jotta saisin olla laiska!)
-"lapseni harrastavat paljon ja pärjäävät koulussa ja heistä välitetään"
-"osallistun lapseni asioihin, siispä välitän hänestä"

Totuus-
-"Ulla Taalasmaa", puhuu paljon, tekee tulkintoja ihmisten elämästä ja keksii puolet, ei logiikkaa, aina puhumassa jostain pahaa
--ei niin piilossa- haukkuu läskejä, saattaa kommentoida suoraakin kadulla et "hyi kattokaa toi on läski" ja joutuu hävetä
-kattoo paljon telkkaria ja varsinkin Salkkareita ja luulee että sen tapahtumat on totta. Elää niissä. (Pitää salkkareiden katsomista tärkeempänä kuin mun ja poikaystävän näkemistä).
-Arvostelee telkkarin ihmisiä huoletta ja puhuu kovaan ääneen, jolloin muutkaan eivät saa katsoa. (telkkarin kattominen ei vaan onnistu tän ihmisen kanssa!)
-pitää päästä vittuilemaan, esimerkiksi jos soitan pianoa niin: "onhan ne sormet vielä tallella" halveksivalla äänensävyllä.
Surusilmä1962

Re: minun tarinaani

Viesti Kirjoittaja Surusilmä1962 »

Voi sinua... Kova tarina takanasi. Jotakin tuttua minullekin,olen narsistin lapsi itsekkin.Nuorena tekee kaikenlaista,on kokematon monin tavoin ja hakee omaa itseään. Yritä olla armollinen itellesi,älä usko kaikkea skeidaa mitä sulle syötetään. Kehu itseäsi sopivasti ,kun onnistut sano itsellesi hyvä minä ja muista ,että sinulla on vielä elämä edessäsi.Voit muuttaa suuntaa ja tehdä siitä oman näköisen hyvän elämän. Muista aina,että olet hyvä ja arvokas juuri sellaisena kuin pohjimmiltasi olet oikeasti. Hyvin herkkä ja tunteva . Herkkys voi olla myös voima. Älä anna miesten hyväksikäyttää itseäsi,et ole sellainen. Ja mieti mitä haluaisit oikeesti tehdä ja ota suunta kohti sitä. Opiskele ja näytä,että pärjäät ilman manipuloitsijoita Anteeksi suoruuteni tarkoitan sinulle kaikkea hyvää.Kirjoita tunteesi se on hyvää terapiaa,jota itsekkin käytän paljon.
Itse olin syntipukki perheessäni. Isä uskotteli ettei musta ole mihinkään,en osaa mitään ,olen tyhmä ja sain aina kaikki syyt niskoilleni. Mä aloin kyseenalaistamaan Es. Kun sano etten osaa laulaa menin laulutunneille yms. Kouluttauduin ammattiin jota isä ei halunnut,mutta se olikin mun juttuni ei hänen. Äitinä luin juttusi ja mietin millainen äiti olen ollut omalle tyttärelleni. Pelkään valtavasti ,että olen itsekkin narsku,vaikka lääkärit ja terapeutti ovat sanoneet etten sitä ole. Vuosi vaihtuu pian,ota nokka kohti oman näköistä elämää. Se,että olet täällä ryhmässä kertoo sen,että olet selviytyjä ainesta,sinussa on voimaa.❤️❤️
Vastaa Viestiin