-lastenhoitajan "hyvyys", "empaattisuus", "auttaminen" ja "muiden asettaminen etusijalle"
-hymyily, hyväntuulisuus, onnellinen myhäily ja lempeä äänenpaino, kun vieraita läsnä.
-muka avoimesti kuunteleva ja ymmärtävä, (urkkii tietoja, joita kertoo eteenpäin)
-on itse "vaikean" perheen "auttaja" ja kertoo ikäviä asoita perheestään vieraille
-kiltti, hiljainen ja myötäilevä työporukassa
-passaava kahvinkeittäjä, jotain kannetaan nenän eteen tarjolle (soitti, että et tullut käymään, isäkin säästi sulle viimisen letun!)
-"naisten töiden" suorittaja, miesten työt tekee mies!
-muka paljon tuttuja, vanhatkaan tutut ei tunne oikeaa luonnetta tai perheen asioita (haukkuu niitäkin)
-tykätty hoitaja, vanhat hoitolapset muistaa edelleen kiittää häntä "hyvästä" hoidosta. (kun yksi ei vastannut viestiin, suuttui että on se kumma kun ei vastaa kun hän on kuitenkin hoitanut tätä!)
-tekee paljon töitä, ei lepää lainkaan, ja on "perheihminen". Lämmin, pullantuoksuinen ja äidillinen

-hän "on joutunut" valitsemaan työn ja perheen, jolloin "ei oo ollut mahdollisuutta" harrastaa tai hoitaa itseään.
-"terveen paperit" (näyttää mulle kehonkoostumusmittaustaan). "ei oo koskaan tarvinnut lääkkeitä", (ja kun mä oon, oon keksinyt mielenterveysongelmat vaan tekosyynä, jotta saisin olla laiska!)
-"lapseni harrastavat paljon ja pärjäävät koulussa ja heistä välitetään"
-"osallistun lapseni asioihin, siispä välitän hänestä"
Totuus-
-"Ulla Taalasmaa", puhuu paljon, tekee tulkintoja ihmisten elämästä ja keksii puolet, ei logiikkaa, aina puhumassa jostain pahaa
--ei niin piilossa- haukkuu läskejä, saattaa kommentoida suoraakin kadulla et "hyi kattokaa toi on läski" ja joutuu hävetä
-kattoo paljon telkkaria ja varsinkin Salkkareita ja luulee että sen tapahtumat on totta. Elää niissä. (Pitää salkkareiden katsomista tärkeempänä kuin mun ja poikaystävän näkemistä).
-Arvostelee telkkarin ihmisiä huoletta ja puhuu kovaan ääneen, jolloin muutkaan eivät saa katsoa. (telkkarin kattominen ei vaan onnistu tän ihmisen kanssa!)
-pitää päästä vittuilemaan, esimerkiksi jos soitan pianoa niin: "onhan ne sormet vielä tallella" halveksivalla äänensävyllä.