Ero ja lamaannus

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
annimus

Re: Ero ja lamaannus

Viesti Kirjoittaja annimus »

Hei taas, nyt on kulunut hiukan aikaa ja huomaan pientä muutosta itsessäni ja ajattelussani. Koko elokuu meni käytännössä 24/7 sen ihmisen ajatteluun ja tuhoisien ajatuskuvioiden pyörittelyyn. Syyskuun alussa palasin töihin pariksi viikoksi, nyt taas sairaslomalla (fyysinen syy). Töihinpaluu, vaikkakin lyhyeksi aikaa, teki ihmeitä. Pääsin imeytymään taas työn elävään ja vauhdikkaaseen arkeen, keskittymään muiden ihmisten toisenlaisiin ongelmiin(hoitotyö) ja palaamaan hyvien työkavereiden/ystävien kanssa tiiviiseen yhteydenpitoon. Tekemistä on ollut myös sairaslomalla, olen keskittynyt hyvinvointiini, läheisiini, ystävyyssuhteisiini, sekä terapiaprosessin aloittamiseen. Olen löytänyt terapeutin ja syksyn aikana pääsemme aloittamaan, mikä tuntuu pelottavalta, mutta samalla jotenkin turvalliselta; tiedän, että minulla on apu ja tuki toipumisprosessissa.

Jotkut päivät ovat tosi vaikeita. Haudon kostoa, vihaan niin, että mieleni tuntuu läpeensä myrkyttyneeltä. Välillä suunnittelen, kuinka palaisimme yhteen ja miten tuhoaisin exäni. Huomaan kuitenkin päässeeni vähän eteenpäin, koska en ole reagoinut hänen yhteydenottoihinsa. Syyskuun aikana on tullut MobilePayn kautta viestejä(kaikki muut kanavat on estetty), joissa hän kertoo rakastavansa minua, pyytelee anteeksi, valittaa kuinka ei voi olla kenenkään kanssa ja ajattelee minua koko ajan. Yllätin itseni, kun en reagoinut viesteihin. Luin ne nopeasti ja jätin omaan arvoonsa. Ei se oikeastaan edes tuntunut miltään. Tai ei, valehtelisin, jos väittäisin, ettei tuntunut hyvältä kuulla, miten huonossa kunnossa hän on. Kaksi yhteistä ystävää on sanonut, että exä juo koko ajan ja kyselee minusta. Pyysin kummaltakin, etteivät enää puhuisi minulle siitä ihmisestä.

Yksi tärkeä asia, joka on minua auttanut, on omasta terveydestäni huolehtiminen; jätin alkoholin kokonaan kesällä, koska jos juon, en voi olla varma omasta toiminnastani ja mielialani heittelehtivät pahasti. Alkoholittomuus on varmaan yksi tärkeimmistä ratkaisuistani, se on tuonut paljon hyvää, eikä vähiten itseluottamusta. Nyt olen täysin vastuullinen omasta toiminnastani, en voi piiloutua juomisen tai humalatilan taakse ja puolustella huonoja valintojani sillä.
Olen opiskellut narsismista paljon ja huomasin pari viikkoa sitten, että fokus on siinäkin siirtynyt itse narsistista omaan toipumiseen, pidän sitä hyvänä merkkinä.

Valitettavasti on vielä ne kaikki tavarat siellä exällä ja hän tietää, että tulen jossain vaiheessa haluamaan ne. Tarvitsen kamani ennen lumien tuloa, joten tässä alkaa olla vähän painetta. Toisaalta haluaisin vain hoitaa asian pois ja jatkaa elämääni, mutta toisaalta tiedän, että kun lähden siihen prosessiin, exä tarrautuu kiinni ihan kaikkeen mitä teen, että saisi kontaktin. En todellakaan luota itseeni täysin, saatan reagoida raivolla ja vaikka väkivallalla jos kohtaan hänet ja olen varma, että vähintään menetän taas yöuneni pitkäksi aikaa. Olen kokenut eron jälkeen niin pahoja hajoamisen tunteita, mustaan aukkoon putoamista, itseni menettämistä jne, että kohtaaminen tai kontakti exän kanssa voisi tärvellä kaiken, mitä olen tähän mennessä saavuttanut.
annimus

Viesti Kirjoittaja annimus »

No niin, otin kontaktia tavaroideni palauttamisen merkeissä ja tapasimme sopiaksemme siitä. Hän yritti koskea, kertoa kuinka huonosti hänellä menee, kysellä vointiani jne. Puhuin vain tavaroiden palauttamisesta. Vältin katsekontaktia, olin tunteeton. Huomasin, kuinka hänellä raksutti, hän rakensi välittömästi verkkoa, jolla saisi olla yhteydessä minuun ja pitkitettyä asioita.

Se valtava fyysinen veto, joka meidän välillä on aina ollut, oli poissa. Hän haisi vanhalle viinalle, ei näyttänyt yhtään siltä komealta, valovoimaiselta mieheltä, jona olen häntä aina pitänyt. Sitten hänellä petti hermo ja hän tuli perääni valittaen, kuinka en koskaan pyydä anteeksi. Lähdin pois ja koko ajan tulee MobilePaylla viestejä, hirveä raivo, syyttely, mutta ei suoraa uhkailua. Tuskin onnistuu ensi viikolla tavaroiden hakeminen ilman kohtausta, mutta olen varautunut, en mene sinne yksin ja kun saan tavarani, asia on loppuun käsitelty. Tuskin saan kaikkia ja todennäköisesti osa on rikottu, mutta sen jälkeen en ole enää yhteydessä.

Harmittaa, että jouduin olemaan yhteydessä, mutta toisaalta hän todisti heti välittömästi, että mikään ei ole muuttunut; ensin oli nöyrä, kyseli minusta, kertoi nyyhkytarinaansa ja kun ei saanut vastakaikua, narsistinen raivo leimahti.

Uskooko narsisti omiin valheisiinsa? Tätä mietin usein. Exäni vakiolausahdus on, ettei hän ole koskaan pettänyt minua, hän on vain ollut hukassa eikä ole osannut käyttäytyä, mutta ei ole pettänyt. Tiedän, että se on vale, mutta miksi hän jatkaa sitä? Voiko joku elää ihan oikeasti niin harhaisessa maailmassa, että uskoo itsekin olevansa täysin viaton? Vai tietääkö hän tasan tarkkaan mikä on ja mitä tekee, mitä aiheuttaa toisille ihmisille?

Haluaisin sanoa, että tapaaminen ei hetkauttanut minua, mutta kyllä se hetkautti: alkoholittomuus katkesi, samat vanhat ajatuskehät pyörivät päässä, olen fyysisesti ja henkisesti hälytystilassa, enkä luota itseeni.
Toipuva12

Viesti Kirjoittaja Toipuva12 »

Hei, annimus
Hienoa että olet irtautumisprosessissa jo noin pitkällä. Hienosti toimit kun pystyit välttelemään exäsi katsekontaktia ja olit tunteeton tavatessanne etkä päästänyt häntä imuroimaan sinua takaisin. Ihan selvästi exäsi koetti uhriutua ja sillä tavoin vedota tunteisiisi että ottaisit hänet takaisin. Mutta hyvä ettet ottanut.Tuo osoittaa jo vahvuutta ja päättäväisyyttä sinussa ja se on hyvä asia se ja iso voimavara. Hyvä idea on myös se että et mene yksin niitä tavaroitasi sieltä hakemaan.
Ja kyllä narsisti valehtelee. Ehkä he uskovat ne omat valheensa tai sitten käyttävät niitä manipulointikeinona. Intuitiosi on sen jo kertonut, usko siihen vaan. Narsistit eivät muutu. Heillä ovat sanat ja teot usein ristiriidassa keskenään.

Voimia sinulle vielä siihen viimeiseen loppunäytökseen kun haet ne tavarasi pois exältäsi. Kyllä sinä selviät ja toivut. Tsemppiä!
Toipuva12

Viesti Kirjoittaja Toipuva12 »

Haluaisin lisätä yhden linkin tänne joka oli hyvä. Kuuntelin Spotifystä tällaisen Psykologi elämää: Irti haitallisesta parisuhteesta. Suosittelen! Laitan linkin tähän mutta jos ei avaudu niin Spotifystä löytyy. Mua kyllä puhutteli.

https://open.spotify.com/episode/0cDzvT ... wUBHNCCtGQ
Vastaa Viestiin