Luettuani tarinoita täältä olen varma, että avomieheni ja lasteni isä, toisin sanoen se, joka kotonani asuu, ja joka on siittänyt lapseni, on pahimman laatuinen narsisti.
Tunnen itseni tyhmäksi tunnustaessani tämän, mutta meillä tarinaan liittyy henkisen väkivallan lisäksi myös fyysistä väkivaltaa ja muita rikoksia, kuten tietämättäni nimiini otettuja pikavippejä, joiden vuoksi jouduin ulosottoon. Maksettuani itseni irti ulosotosta minut pakotettiin vielä ottamaan suuri laina, jota olen saanut lyhentää yksin.
Meillä on kaksi lasta. Tai olen jo pitkään puhunut minun lapsistani, sillä lapset eivät enää aikoihin ole pitäneet miestä isänään. Vanhempi lapsista, jo täysi-ikäinen, vihaa isäänsä, jonka raivokohtausten takia hän on saanut traumoja, ja syyttää minua, koska en ole saanut potkittua miestä pellolle. Vaikka olen yrittänyt.
Mies puolestaan syyttää lapsemme ongelmista minua. Sanoo että olen ollut liian lepsu. Varmaan olenkin, mutta kun toinen on ollut kylmä, tunteeton raivopää, niin minä olen halunnut korvata sitä liialla lempeydellä. Kotona ei voi olla kahta raivoajaa. Näin se varmaan useimmissa narsistiperheissä menee. Toisesta tulee ylihuolehtiva hyssyttelijä. Ja tuntuu, että vanhemmasta pojasta, joka oli ennen kiva, tunnollinen ja herkkä, on myös tulossa narsisti.
Mies on aina luvannut lähteä, haukkunut minua ja lapsia ja sanonut, ettei meidän kanssamme voi elää. Eikä silti lähde. Kiistää kaikki pahat tekonsa. Minä olen noita ja keksin näitä juttuja.
Tässä on erittäin lyhennetty versio tarinastamme, joka saattaa vielä päättyä surullisesti.
Tämä tarina herättää varmasti kysymyksiä, jos joku jaksaa lukea. Ja jos joku on kiinnostunut kysymään, niin vastaan kun ehdin ja jaksan. Jo kirjoittaminen helpotti ja on ehkä ensi askel siihen, että ehkä joskus uskallan kertoa jollekin muullekin ulkopuoliselle taholle.
Ja ne kysymykset: kysyn niitä itsekin itseltäni nykyään, ja lapseni (ainahan he lapsia ovat iästä huolimatta) kysyvät niitä minulta.
Jokainen joka on oikeasti narsistin uhri tietää, että vastauksia ei ole, ja toisaalta on. Narsisti valitsee uhrinsa huolella ja kietoo lonkeronsa kaikkialle.
Kulissit
Valvojat: NinniAnniina, Karju
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Re: Kulissit
Nyt se narsku sitten hakkasi poikani. Olin töissä, muuten olisin tappanut sen hullun omin käsin. Poika on sairaalassa. Toivotaan että saamme nyt apua.
Narsku on vapaalla jalalla ja selittää suojelleensa itseään. Poliiseissa on varmaan myös narsisteja koska niille meni läpi. Edelleen syyttää minua ja poikaa. Poika paljon pienempänä ei ikinä olisi uskaltanut hyökätä sitä raivohullua vastaan.
No, nyt kulissit sortuvat ja narsku saa vastata teoistaan. Syytän itseäni enemmän kuin koskaan, mutta olen valmis kertomaan totuuden. Tietäen, että tuo yksi tulee myös syyttämään minua ja keksimään mitä kaikkea minä olen tehnyt väärin.
Narsku on vapaalla jalalla ja selittää suojelleensa itseään. Poliiseissa on varmaan myös narsisteja koska niille meni läpi. Edelleen syyttää minua ja poikaa. Poika paljon pienempänä ei ikinä olisi uskaltanut hyökätä sitä raivohullua vastaan.
No, nyt kulissit sortuvat ja narsku saa vastata teoistaan. Syytän itseäni enemmän kuin koskaan, mutta olen valmis kertomaan totuuden. Tietäen, että tuo yksi tulee myös syyttämään minua ja keksimään mitä kaikkea minä olen tehnyt väärin.