Itsensä kadottanut

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Surusydän16

Re: Itsensä kadottanut

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Venica kirjoitti:Hän ei ole valmis luopumaan narskusta
Totta, se on se henkinen koukku, jonka narsku on rakentanut. Tunteet ja järki ei käy käsi kädessä. Etenkään miehet ei tätä ymmärrä, joiden tunneskaala on yleensä teelusikan kokoinen ;)
sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 »

Riippuvuussuhde. Tiedän järjellä joo.. ja tiedän kuinka toimii. Miksi sitten olen edelleen tässä tilanteessa.. Voimat on loppu, eikä voimia ole irrottaa. Jos olis helppo lähteä tästä suhteesta, olisin sen jo tehnyt. Varmasti on täälä palstalla kaikille tuttu asia.. Olen varmaan jollain lailla voitonpuolella asiasta, kun näen ne faktat.. vain lopullinen irtiotto ei meinaa millään tulla
sätkynukke100

Surusydän16 kirjoitti:
Venica kirjoitti:Hän ei ole valmis luopumaan narskusta
Totta, se on se henkinen koukku, jonka narsku on rakentanut. Tunteet ja järki ei käy käsi kädessä. Etenkään miehet ei tätä ymmärrä, joiden tunneskaala on yleensä teelusikan kokoinen ;)
Juurikin näin. Toki tuosta viimeisestä lauseesta en ole samaa mieltä mitenkäänpäin.. varmasti aivan fyysisiin ominaisuuksiin katsomatta ihmiset on tuossa erilaisia
Surusydän16

:D no mä en ole vielä tavannut miestä, jolla olisi vahva tunne elämä :roll:
Mulla itselläni on todella voimakas tunne elämä, joten siihen tietenkin vertaan.
Onhan se tutkittu, että miehet yleensä ottaen järkiperäistää asiat ja naiset menee tunteella. Poikkeuksia toki aina on, siksi laitoinkin tuohon tyon sanan YLEENSÄ enkä aina :)
sätkynukke100

Saviola kirjoitti:
sätkynukke100 kirjoitti:Ja miten hienoa se onkaan, kun taas saan lähteä Hänen Kuninkaallisen korkeutensa seuraan. Hän haluaa juuri minut sinne nyt. Kuinka hyvillä fiiliksillä sinne lähden, vaikka olen ahdistunut kaikista ristiriitaisuuksista puheissa ja teoissa jatkuvasti, vain todetakseni miten huono olo sielä tulee ja lisää ahdistusta. MUTTA hyvillä mielin lähden, kun SAAN lähteä. :D :!: :?: :?: Hyvä kun olet päässyt eteenpäin asiassa, Kullervo :)
Miten tällainen on mahdollista? Itse ainakin muutan suhtautumistani ihmiseen heti, kun olen tunnistanut tämän persoonallisuushäiriöiseksi, heti, kun olen nähnyt, että hän toimii ikävällä tavalla minua kohtaan. Multa saa positiivista palautetta ja kunnioittavaa kohtelua, jos on sitä ansainnut. Jos taas henkilö osoittaa, että hän toimii patologisella tavalla haitallisesti toisia ihmisiä kohtaan, mukaudun tilanteeseen tilanteen mukaan, enkä anna saman toistua.

Sätkynukke selkeästi osaa arvioida ihmisiä ja ihmisten käyttäytymistä moraalisella asteikolla, mutta silti ei löydy omaa tahtoa. Miten tämä on mahdollista? Ongelma ei ole ainakaan siinä, etteikö hän näkisi, tai ymmärtäisi, miten toinen toimii.
Kiitän sanoistasi, juuri tuollaiset vie mua tässä eteenpäin. :) Kyllähän siinä kolahtaa, ettei ole omaa tahtoa.. :D :D Mutta sehän juuri se hyvä onkin, että sen kerrot "ääneen" :)
Saviola

Viesti Kirjoittaja Saviola »

No, minä olen ollut tosissani rakastunut sosiopaattinaiseen ja ihastunut muutamaan muuhun persoonallisuushäiriöiseen naiseen. Kyllä minä silti olen pystynyt ymmärtämään, että toisen kanssa ei kannata olla tekemisissä, tai että missä kontekstissa toisen kanssa ollaan tekemisissä.
Rakkaus on tunneside toiseen, muttei tarkoita riippuvuutta yli järjen. Se, että on toisesta riippuvainen, eikä pysty muuttamaan suhtautumistaan toiseen, vaikka toinen kohtelisi kuinka ikävästi tahansa, ei ole rakkautta.

Naisilla on yleensä stereotypisiä käsityksiä miehistä ja minkähänlaiset miehet mahtaa sopia näihin naisten yleisiin mieskäsityksiin... ettei vain olisi juuri B-ryhmäläiset.
Naiset kokevat narsistiset, sosiopaattiset ja psykopaattiset miehet usein juuri "tyypillisiksi miehiksi".
sätkynukke100

Mitä Kullervolle kuuluu tänne? :) Anteeksi ku täälä valtasin sun sivua :D Voi sunnuntai... päivistä parhain sä oot.
Kullervo

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

Ei haittaa mitään, ei tarvitse anteeksi pyydellä :) Hienoa, että täällä keskustellaan! Oma tilanteeni on se, että en ole ollut mieheen missään yhteydessä edelleenkään, nyt siis viimeisin vastaus häneltä siihen synttärilahjasirkukseen tuli kaksi viikkoa sitten, johon en koskaan vastannut. Olo on hyvä, parempi kuin pitkään aikaan. Tämän viikon lopussa on paluu töihin ja se hermostuttaa hieman. Joudun siellä kohtaamaan miehen... Nyt oloni on vahva ja olenkin päättänyt suhtautua häneen kuin kehen tahansa firman muuhunkin työntekijään. Tervehdin neutraalisti käytävällä ja se riittää. Todellisuudessa suren aika paljon ja hän on satuttanut pahasti. Tekisi mieli näyttää ja osoittaa se, mutta mies saisi siitäkin varmasti vain boostia. Yhdentekevä on parempi. Vai mitä olette mieltä?

Mitä tuohon lähtemiseen tulee, itse tajusin vasta äskettäin että mies on todellakin narsisti, eikä sitoutumiskammoinen uhri, jolle joku nainen on joskus tehnyt pahasti ja siksi mies on välillä niin hankala ja asiat vaikeita. Hän pelasi sitä roolia ja teki sen taitavasti. Sillä selittelin hänen käytöstään lukuisia kertoja ja ymmärsin. Siksi en päässyt irti, enhän osittain edes halunnut. Olin rakastunut mieheen, enkä nähnyt kokonaisuutta kirkkaana. Yksittäisiä päiviä vain ja kauniita sanoja joilla aina purkkapaikattiin kuplaan puhjennut reikä, ja silloin unohdettiin aina paljon. Ajan myötä kuitenkin tilanne paheni miehen käytöksen osalta, mutten pysynyt itse siinä mukana. En nähnyt miten järjetöntä se oli, olin sen kaiken keskellä joka päivä. Siksi olin ja pysyin.
Surusydän16

Olet oikeassa, välinpitämättömyys on paras ase narskua vastaan, jos vaan pystyt esittämään kylmän viileää, niin aina parempi. Varmasti ikävä, kun on pakko kohdata töissä. Voimia sinulle ❤
Kullervo

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

Kiitos :) Ihanaa, kun täällä saa tukea
Vastaa Viestiin