Ajattelin naivina että se viikko-viikko systeemi voisi toimia, kun ex sai järjestettyä itselleen päivätyön ja asumme melkein naapureissa. Lastenpuolesta huolestuttaa. Hän on katkaissut kaikki välit kirjeellä(tekisi mieli julkaista kirje täällä, sillä siitä näkyy hyvin narskun sairas ajatuksen juoksu ja tunteiden manipulointi), saan kerran viikossa ottaa häneen yhteyttä sähköpostilla lastenasioissa, muutoin vain sairas-ja hätätapauksissa. Heh..kun en heti reagoinut kirjeeseen hän soitti minulle kysyäkseen esikoisen piposta(vaikka olin laittanut kaksi pipoa hänelle mukaan). Minä en saa ottaa häneen mitään kontaktia yhteisissä tapaamisissa eikä ääntäni saa kuulua. Sinäänsä niukka yhteydenpito ei haittaa minua, mutta minkälaisen viestin se antaa lapsille. Miten tämä voisi toimia lastenkannalta jos lähtökohta on tälläinen.
Lapset on ollut ja on edelleen pelinappuloita hänelle. Sain ystäväni ja hänen poikansa kanssa tuetun viikon loman. Tämä sattui exän viikolle. Hän asetti ehdon, että jompi kumpi lapsista jää hänen luokseen, hän järjestää spesiaaliohjelmaa. Ja se ketä lähtee lomalle, tulee minun viikollaan hänelle. Mietin eri vaihtoehtoja. Ehdotin hälle, että tulisimme aikaisemmin pois ja sitten pojat voisivat viikolla on hänellä yötä. Ei käynyt. Tyhmänä suostuin, kuopus oli suruissaan loman jälkeen kun ei päässyt mukaan. Kysyin lohdutukseksi mitä spesiaalia heillä oli, hän vastasi että hän oli päiväkodissa ja suihkussa isin kanssa. Jotta lapselle olisi tullut parempi mieli, pyysin exää perustelemaan asiaa. Ex vastasi, että hänestä ei saa puhua pahaa ja minun pitää kertoa että sen takia hän ei päässyt, kun äiti ei pärjää hänen kanssaan. Kuka kertoisi lapselle sellaista

Vielä tuntuu, että en pysty ennakoimaan asioita..olen edelleen hyväuskoinen. Huomenna olen yhteydessä lastenvalvojaan..Kuulisin mielelläni minkälaisia tapaamissopimuksia olette tehneet ja minkälaisia omia kokemuksia teillä on. Myös vinkit ja neuvot ovat tarpeen. Miehellä taustalla alkoholin runsasta holtitonta käyttöä(johtanut vakaviin loukkaantumisiin, poliisi kyydityksiin..)