Onko kukaan palannut?

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: NinniAnniina, Karju

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
MariaL

Re: Onko kukaan palannut?

Viesti Kirjoittaja MariaL »

Minä olen palannut! Se oli elämäni suurin virhe. Toiseksi suurin virhe oli kun häneen tutustuin ja annoin hänelle vallan omasta elämästäni.

Tällä keskustelupalstalla olen lukenut monta, monta kertomusta kuin omasta elämästäni. Narsistin käyttämät toimintamallit toimivat niin hyvin samankaltaisesti keskenään. Sama kaava minulla kuin teillä muillakin. Rakastuin ihanaan mieheen joka muuttui aivan toiseksi melko nopeastikin. Olimme naimisissa yli kymmenen vuotta. Erosimme niin, että minä hoidin eron ja hän oli marttyyrina kun vaimo jätti hänet. Eron syy oli valehteleminen, pettäminen monien naisten kanssa, fyysinen ja henkinen väkivalta. Minun tapauksessani henkinen väkivalta oli suuremmassa osassa kuin fyysinen. Todellisia syitä ei kuitenkaan kenellekään kerrottu.

Meillä on yhteisiä lapsia sekä mieheni edellisestä liitosta lapsia. Olimme erossa noin vuoden ja tänä aikana hän useinkin liehitteli ja vannoi muuttuvansa.
Tuolloin olin löytänyt Raimo Mäkelän kirjoittaman kirjan "Naamiona terve mieli". Teosta lukiessani tiesin, että olen ollut naimisissa narsistisia piirteitä omaavan henkilön kanssa. Erosimme ja hetken hengitin vapaasti. Liehittely jatkui ja vannominen siitä, että hän muuttuu. Lopulta palasin hänen luokseen, muistan ajatelleeni, että en kuitenkaan voi luottaa kehenkään ja jos alan uuteen suhteeseen on hänkin todennäköisesti narsisti. Joten palaan entiseen ja osaan jo hänen kanssaan elää kun tiedän mitä se on. Näin jälkeen päin ajatellen, olipa typeriä ajatuksia. Myös ajattelin, että lasten kannalta on parempi, että on perhe koossa. Nimittäin erossa olessa hän teki kaikkensa, jotta elämäni olisi vaikeaa (tällöin myös lasten elämä oli vaikeaa). Olimme eronneet joten menimme tietysti uudelleen naimisiin. Papin edessä miehelläni oli kädet ristissä ja veet silmissä. Ajattelin, että ihme on tapahtunut ja hän pystyy muuttumaan. Ihmettä ei tapahtunut!.

Eipä mennyt kauankaan kun vanha peli alkoi uudestaan. Kaikki lupaukset muuttumisesta unohtuivat. Huomasin taas olevani alistettu ja nöyryytetty nainen. En merkinnyt hänelle mitään. Erona entiseen oli se, että ikä pahentaa piirteitä ja kaikki on päivä päivältä pahempaa ja täysin käsittämätöntä. Olen hänelle kuin roska lattialla, jota ei viitsi nostaa ylös vaan voi potkimalla heittää eteen päin. En ole hänelle mitään muuta kuin se, jota voi syyttää ihan kaikesta ja jolle voi raivota kuin pieni lapsi.

Olemme eläneet tätä "uutta elämää" nyt 16 vuotta. Ensi vuonna maaliskuussa astuu ero voimaan ja sitten muutan pois. Enää koskaan en palaa. Olen lukenut paljon kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja päätökseni on vahvistunut päivä päivältä. Mieheni tuskin uskoo että lähden. En tosiaankaan paljasta hänelle sen enempää kuin, että ero on vireillä. En koskaan palaa tapahtuu minulle mitä tahansa muuta. En palaa helvettiin jota olen elänyt yli kolmekymmentä vuotta. En palaa elämään joka on vastoin kaikkia omia näkemyksiäni ja periaatteitani. Inhoan valehtelemista ja olen sitä joutunut tekemään koko aikuisikäni peittääkseni sen häpeän ja nöyryytyksen jota olen kokenut kun olen ollut naimisissa narsistin kanssa.

Aloitan uuden oman näköiseni elämän!
nainen2021

Viesti Kirjoittaja nainen2021 »

Palasin reilu vuoden jälkeen. Sen jälkeen olikin vuoristorataa, välillä ihanaa ja kaikki muka niin täydellistä, toisena hetkenä taas yhtä helvettiä. Alettiin tänä ihanana aikana yrittämään lasta ja lapsen syntymän jälkeen kaikki kääntyikin päälaelleen, taas. Mies "masentui" raskausaikana koko raskauden kannattelin häntä, autoin, palvelin, olin tukena, kaikkea sitä mitä olisin itsekkin kaivannut odottaessa lasta. Mutta sen sijaan että mulla olisi ollut aikaa levätä, hoidin kaiken yksin. Esikoisen, kodin laskut, ihan kaiken. Maksoin jopa miehen lääkkeet koska niin kovin halusin hänen "parantuvan" ennen vauvan syntymää. Turha toivo.
Riitojen yhteydessä kerran ahdisti mut vessaan, seisoi ovella eikä päästänyt pois ennen kun aloin hyperventiloimaan ja näki et oon oikeesti paniikissa, tämän jälkeen tönäisi mut sänkyyn nauraen että mitä vittua sä siinä pillität. Lukittauduin ja eristäydyin monena iltana yksin makuuhuoneeseen ja itkin. Nyt lapsen ollessa muutaman kuukauden oon kerännyt voimia ja etsinyt itselle ja lapsille asunnon jonne muutetaan pian, tällä kertaa toivottavasti en enää ikinä palaa saman miehen luo. Lasten tapaamiset ja muuton jälkeinen aika suoraan sanottuna pelottaa mitä vielä keksii. Neuvolan kautta aijon hakea joka tapauksessa keskusteluapua vaikka tiedän et voi mennä kauan aikaa palautua.
Siivillä

Viesti Kirjoittaja Siivillä »

Kyllä tein virheen, että palasin hänen luokse. Lupasi parantaa tapansa. Palasin elokuussa hänen luo. Sitä kivaa miestä hän jaksoi esittää sen 3kk, kunnes alkoi taas repimään hiuksista. Tapaninpäivänä hän sitten tanssi ulos mun elämästäni. Sille tielle hän jäi. Toki hänellä oli samasta työpaikasta yh äippä valmiina. Nainen muutti kolmen muksun kanssa kuukauden päästä miehen luo, kun olin lähtenyt lopullisesti.

Nyt elämässä on ollut kaikkea ja olen oikein kiitollinen narsisti exälleni. Nimittäin elämässäni on ollut paljon suurempi tragedia kuin tämä rassukka. Ilman tätä rasukan aiheuttamaa kokemusta ja oppia en olisi selvinnyt isommsta haaverista. Eli ryhtyä kenenkään kynnysmatoksi. Pesäero porukkaan, joka kohtelee sinua asiattomasti ja kiusaa.

Vaatii rohkeutta nousta pöydästä, jossa kunnioitusta ei ole enää tarjolla.
Irtinyt

Viesti Kirjoittaja Irtinyt »

Olen palannut monta kertaa.... Liian monta kertaa. Olen kuluttanut itseni ja terveyteni loppuun...

Nyt ensimmäistä kertaa lähdin varmana, taakseni katsomatta, kyyneltäkään itkemättä... Kai olen niin loppu....

Päivä päivältä vahvempana, etsin kadonnutta itseäni, tulevaisuuteen varovasti positiivisesti katsellen....

Mikään ei muutu, ellen itse muutu. Olen päättänyt rakastaa itseäni, valita itseni.....

Voimia kaikille! Oma kokemus (yli 20 vuotta) .... Palaaminen suhteeseen narsistin kanssa on VIRHE!
Negatiivinen

Viesti Kirjoittaja Negatiivinen »

Se on just virhe että palaa yhteen.Itse olen kolmannen kerran muuttanut hänen luokseen ja nyt olen ihan rikki ja elämä pilalla.Vaihdoin työpaikankin ja paikkakuntaa.En pääse tästä suhteesta irti vaikka tiedän miten sairas tuo mies on.Ja kohta omakin mielenterveys on menetetty.
Yritän suunnitella lähtöä tosi kauas hänestä mutta on hiukan vaikeampaa kun jätin jo vanhan työpaikkanikin.
Melina79

Viesti Kirjoittaja Melina79 »

Sen jälkeen kun olin paniikissa paennut lasteni kanssa kodistamme, koitimme rakentaa suhdetta ilman että asuisimme yhdessä. Elämäni virhe oli lähes kaksi vuotta tätä on-off yritystä joka lopulta repi minut vielä pahemmin rikki. Jatkuvaa patologista valehtelua, vakuuttelua miten olen hänen elämänsä nainen ja -rakkaus, ja lopulta paljastui taustalta vuoden kestänyt suhde samanaikaisesti toiseen naiseen. Paljastui muitakin naisia, ja lopulta kaikki päättyi minun totaaliseen nöyryytykseen. Uusi naisystävä ei tiedä, että hänen selän takanaan exä piti peliä vielä minun kanssa. Uhkasin kerran kertoa tästä, niin hän uhkaili hakkaavansa minut, hylkäävänsä tyttäremme sekä mustamaalaavani minut julkisesti. Musta ei muutu valkoiseksi.
Rikkimuttavahva

Viesti Kirjoittaja Rikkimuttavahva »

Kyllä olen 2 kertaa. Ja samat asiat aina palasivat, vaikka luvataan tehdä asioille jotakin, mikään ei muutu. Tuo sama mikä niin monessa viestissä toistuu, hetken on ihanaa ja luottavaista, että kyllä tämän vielä saa toimimaan, ja joka kerralla se "ihana" vaiheessa on vain lyhyempi. Ja se julma vaihe, aina entistä julmempaa ja kauheampaa.

Itsensä kanssa täytyy tehdä töitä, oma mielenterveys romahti, itsetunto, kaikki. Jaksoin hakea apua, enkä koskaan enää palaa.

Kaikille toivon voimia hakea tietoa, ja ihan ammatti-ihmisen apua. Tukeutukaa niihin läheisiin, ketkä ovat oikeasti rakkaita ja tuntevat kuka sinä todella olet. Koska tälläinen kokemus usein romuttaa itsetunnon, ja siinä helposti hävittää sen itsensä.
Siivillä

Viesti Kirjoittaja Siivillä »

Suhteesta narsistiin on jo 28 vuotta. Silloin ei vielä narsismista puhuttu paljoakaan. Narsismi oli joku kaukainen termi. Tosiaan palasin hänen luo kerran. Hän taisi jaksaa esittää reilua yhden kuukauden ja sitten alkoi taas juosta baareissa naisten perässä. Yhdessä puhelussa sanoi minulle aamuyöstä, ettei tuotakaan naista ole vaikea saada sänkyyn. Hän ei sinä yönä tullut kotiin. Muutamaa viikkoa aiemmin hän repi mua hiuksista.

Tuon yön jälkeen jokin minussa muuttui. Narsistin kulissit haihtuivat ja nousin jalkoilleni. Hän tuli aamulla kotiin ivallinen hymy naamalla. Varmaankin ajatteli, että peli on siirretty uudelle tasolle, hän voi jatkossa käydä vieraissa ihan mun silmien edessä eikä enää piilotella sitä. Hän vaan laski väärin. Se oli mulle voiton päivä! Hän meni nukkumaan ja mä hetin 10l ämpärissä kylmää vettä äijän päälle. Kyllä, sänky oli aivan märkä! Hetin sinne vielä kissan hiekkalaatikon hiekat päälle. En enää välittänyt. Mut oli nujerrettu niin monta kertaa. Se "rakkaus" loppui kuin seinään. Uskon, että meillä jokaisella on "raja" jonka narsisti ylittäessään saa meissä silmät auki. Narsisti on siitä kiero peluri, että osaa tehdä kiusaamisesta veteen piirretyn viivan. Hän ei ylitä sitä rajaa, jossa tietää sun lähtevän lopullisesti.

Tämä henkilö on välillä julkisuudessa antamassa lausuntoa. Hän toki piiloittelee kuviaan netissä ja varmaan siksi että jos me exät kertoisimme mikä hän on miehiään, niin voisi olla mainehaitta ja kova kolaus uralle. Siksipä annan hänen hikoilla ihan rauhassa. Voi vaimo parkaa...
Barbarella

Viesti Kirjoittaja Barbarella »

Elän tällä hetkellä häpeän kanssa. Olen yhdelle jos toisellekin antanut toisia mahdollisuuksia, niin myös ex-puolisolleni silloin, kun olimme seurustelleet. Jätin exän keväällä 2021 siksi, että exä haukkui minua esim. tietoisesti oppimattomaksi. Hän piti jo silloin itseään yhtenä maailman viisaimmista ihmisistä. Hän antoi vahvasti ymmärtää, että olin tyhmempi osapuoli ja hänen "opetuslapsensa".
Exä itki krokotiilin kyyneleitä puhelimeen, kun jätin hänet. Emme voineet, enkä halunnutkaan jättää häntä kasvokkain. Anteeksi törkeyteni! :mrgreen:
Kesä tuli. Exä otti rinnalleen hetkeksi erään naisen. Hän esitteli naisen minulle viestitse. Suutuin, mutta en osaa sanoa, että tulinko mustasukkaiseksi. Ymmärrän nyt, että olin sidottu jo exän kautta traumasiteeseen, koska joskus vuoden lopulla aloin katua jättämistä. "Hänhän kuitenkin rakasti minua niin valtavasti", ajattelin.
Seuraavana vuonna, kun exä oli jo heivannut tämän naisen pois ja vannonut minulle taas rakkauttaan, niin palasimme yhteen. Laitoimme kaiken yhdessä tuumin väärinymmärrysten piikkiin. Lähipiiri ympärilläni oli hyvin epäileväinen tästä. Menimme kihloihin melko nopeasti yhteen paluun jälkeen, exän pitäessä vauhtia yllä. En ehtinyt oikeasti miettiä kovinkaan pitkään, enkä varsinkaan kuuntelemaan lähipiiristäni tulevia neuvoja.
Naimisiin menon jälkeen onnea kesti muutaman kuukauden, sitten sama, vanha dissaaminen, haukkuminen, kontrollointi jatkui. Minuun ei luotettu yhtään yhteisessä kodissamme. Minulle voideltiin leivät, koska siten niistä tulisi paremmin voideltuja, annosteltiin kuvainnoillisesti riisi kattilasta mittanauhan avulla ja minun pitämiäni tv-sarjoja pidettiin hölynpölynä ja musiikkiani idioottien musiikkina.
Joten, yhtäkaikki, en suosittele yhteen palaamista/palaamista kenellekään! Muuttuu pahemmaksi ja alat kävelemään niin sanotusti kananmunan kuorilla. :shock:
Vastaa Viestiin