Narsisti puhuu viranomaisetkin puolelleen

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Nnn

Narsisti puhuu viranomaisetkin puolelleen

Viesti Kirjoittaja Nnn »

Tuntuu, että en jaksa enää! Olen eronnut lapseni isästä pian neljä vuotta sitten (avoliitto) ja yhä exä tekee minulle kiusaa lapsen kautta. Lapsi on nyt 6-vuotias eskarilainen. Ongelma on se, että asumme eri kunnissa (välimatka vain 18 km) ja olemme eri mieltä lapsen eskari- ja koulupaikasta. Minä luonnollisesti haluan, että lapsi saa käydä koulun omien, tuttujen kavereidensa kanssa täällä kotonaan (olen lähivanhempi), mutta exäpä ei tätä hyväksy. Ainoa "syy" on, että täällä ei ole suomenkielistä koulua. Poikani osaa ruotsia ja viihtyy täällä. Olen naimisissa ja minulla on aviomieheni kanssa 4 kk ikäinen poika. Esikoinen on hyvin kiintynyt isäpuoleen sekä pikkuveljeen. Olemme olleet kaksi vuotta yhdessä.

Yhteishuoltajuus ei narsistisen isän kanssa toimi, miten voisikaan toimia kun emme ole edes puheväleissä? On käyty sovittelussa ja lastenvalvojalla sekä lastensuojelun palavereissa. Narsisti puhuu kaikki sossutädit puolelleen ilman mitään järkeviä argumentteja. Tämä on jotain ihan uskomatonta, koska itselläni taas on järkevät perusteet sille, että lapsi käy täällä koulun. Exä asuu neljättä vuotta omien vanhempiensa kanssa, on vasta vuoden sisällä saanut töitä ja hoidattaa kaiken vanhemmillaan. Myös poikansa. Olen täysin kyllästynyt tähän tilanteeseen, sillä poika joutuu nyt käydä kahta eskaria vuoroviikoin, ja oireilee sen takia. Isä pakotti hänet suomenkieliseen eskariin, jossa ei tuntenut ketään ennalta eikä selvästi siellä viihdy. Tässä olisi niin paljon kirjoitettavaa, mutta en jaksa kaikkea nyt.

Sosiaalityöntekijät ovat exän kanssa samaa mieltä, että pojan olisi "helpompi"käydä koulunsa tuolla 18 km koulumatkan päässä, vaikka poika itse haluaa olla täällä ja pitää tätä kotinaan ja perheenään. Exä ei viitsi pojalle antaa edes aikaansa, vaan tekee töitä, valmentaa urheilussa ja bilettää. Ja äiti pesee pyykit ja tekee ruoat. :mrgreen: On siis täysin keskenkasvuinen ja vastuuton. Poika itkee, että isällä ei ole hänelle aikaa, ja tämä on sydäntäsärkevää. Olen niin loppu! Mitään ratkaisua ei saada sossun tai sovittelun kautta, joten ainoa tie on käräjät. Minulla on onneksi tosi hyvä asianajaja. Loppiaisen jälkeen soitan hänelle. Aion siis vaatia tehtävänjakoa yhteishuoltajuuteen, niin että minä päättäisin esim juuri koulupaikasta yms. En ikinä tekisi pojalleni sellaista, mikä tuntuisi vahingolliselta.

Onko kellään muulla vastaavaa/ hyviä kokemuksia huoltajuusriidoista?
Sitruuna

Re: Narsisti puhuu viranomaisetkin puolelleen

Viesti Kirjoittaja Sitruuna »

Hei
Sinun kannattaa varautua että oikeudessa asiat venyy ja paukkuu. Viime vuoden Kesäkuussa haastoin exän oikeuteen kun en voi/ex ei anna tavata lapsiani. Tuomari ehdotti folloa eli sovittelua. Ex ei halunnut siihen. Marraskuussa oli valmisteleva istunto. Sain sentään tapaamisoikeuden kahteen 15v lapseeni. Mutta eivät ole olleet kuitenkaan minun luona yötä joka toinen viikonloppu.Näen lapsiani noin tunnin viikossa, silloin kuin heille sopii. Kun ex mielestä tuon ikäisiä on hyödytöntä pakottaa. Tilanne nyt se että kohta tehdään olosuhdeselvitys ja varsinainen oikeudenkäynti on sovittu kesäkuulle. Tuntuu toivottomalta, lapset ovat silloin jo 16v. Saattaa olla vain ajan ja rahan hukkausta....Vaikka minulla on pätevä lakimies...Niin ja joo, sossutädit meni narskun puolelle vaikka on tapahtunut vaikka mitä...
Nnn

Viesti Kirjoittaja Nnn »

Kiitos sitruuna vastauksesta!

Joo tiedän että asiat varmasti kestää ja kestää, kun olimme sovittelussa (follo), olisi kestänyt 6kk olosuhdeselvityksen saamiseen, jos olisin käräjille lähtenyt. Olin itse silloin melko viimeiselläni raskaana, en vain jaksanut. Minut saatiin sitten painostettua vuoroviikkosoppariin, vaikka se ei ole yhtään hyvä juttu kun ei tulla ollenkaan toimeen ja muutenkin isällä ei oikein ole rahkeita hoitaa poikaansa.. :roll: Lisäksi silloinen asianajajani oli ihan paska, ei pitänyt puoliani lainkaan ja selvästi pelkäsi vastapuolen asianajajaa! Voi huhhuh. Onneksi nyt minulla on hyvä asianaja, jolle soitan huomenna. Tää asia on kuitenkin pakko ratkaista ennen ens syksyä, kun pojalla alkaa koulu. Aion siis vaatia tehtävänjakoa huoltajuuteen niin, että minä päätän tärkeät asiat, kuten kouluasiat yms ja poika on isällään esim joka toinen vkl vaikka pitkän viikonlopun.

Olen tallettanut useita exän lähettämiä viestejä, missä hän ahdistelee eromme jälkeen minua seksuaalisesti kahden vuoden ajan (enää ei uskalla, koska mieheni varmaan hakkais hänet), ja samalla kiristää että jos en anna seksiä, hän ei ota poikaa. No kyllä jäi seksi saamatta, ilomielin pidin pojan niinä kertoina. Uskomaton hirviö! Plus mitä kaikkea muuta haukkumista, just toi ahdistelu ja kontrollointiyritykset. Luulis noista selviävän ainakin, että terve se ei ole ja että yhteishuoltajuus voi myös olla aika mahdotonta tuollaisen kanssa... noita viestejä ei kuitenkaan voi oikein kieltää kun ne on ihan omassa asiayhteydessään, ei mitään yksittäisiä viestejä. Toivotaan meille parasta ja että lapsen paras toteutuu!
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Pidän peukkuja pystyssä että osaavat tehdä lapsen kannalta parhaiten
Nnn

Viesti Kirjoittaja Nnn »

Kiitos Venica!
Aivan sairasta että oikeasti kukaan ei näe narsistin valheiden taakse eikä kukaan pysähdy ajattelemaan lasta! Asiat halutaan vaan saada mahdollisimman äkkiä pois päiväjärjestyksestä ja joustava osapuoli saa joustaa koko loppuelämänsä. Auta armias kun lopetat joustamisen niin painostus sen kun kasvaa!
Nnn

Viesti Kirjoittaja Nnn »

Puhuin tänään asianajajani kanssa, hän teki aika selväksi että ei kannata herättää nukkuvaa karhua nyt, kun exä on saanut sossut puolelleen. Tuskin voitan käräjillä, minulle voi jopa käydä huonosti kun sossujen lausunnot painavat melko paljon.. olo on ihan toivoton ja epätodellinen!
Vastaa Viestiin