Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Uusikuu

Re: Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti

Viesti Kirjoittaja Uusikuu »

-Ihan turha vuodattaa krokotiilin kyyneleitä
-Aina sua saa hävetä
-Ei sun kanssa voi puhua, kun olet niin herkkä/otat kaiken aina niin henkilökohtaisesti/oot tollanen herkkis
-En koskaan ole sanonut/tehnyt noin/ keksit omiasi/aina valehtelet
-Minä yritän olla hyvä ihminen, mutta teet siitä itse niin vaikeaa
-Kaikki on minun syytä/no minä teen/anteeksi kun olen olemassa/ehkä pitäisi vain kuolla pois/jne. (passiivis-aggressiivisesti)
SirpaLeeena

Viesti Kirjoittaja SirpaLeeena »

:evil: Meillä toistuu samantyyppiset lausahdukset myös. Yleisin on, että
-minähän olen sanonut (että tehdään näin, näin on sovittu /suunniteltu, vaikka en muista hänen sanoneen)
-kysytäänpä vaikka muilta (kun väitellään jostain)
-sulla on muistissa vikaa (kun minua syytetään jostain sanomisestani)
-oot hullu ja epävakaa
-en olisi tällainen, sinä oot tehny musta tällaisen (kun raivoaa silmittömästi)

Riitatilanteissa yleensä vaan puhuu tai huutaa puheeni päälle, ei ota vastaan mitään. Hsukkuu kaikin tavoin ja karjuu ihan tolkuttomasti. Lopulta häipyy jos väitän vastaan ja käskee lopettamaan jankutuksen.
Mav

Viesti Kirjoittaja Mav »

Naljailu ja kettuilu kuitataan "sehän oli vitsi ja kevennys" Kun pahoitin mieleni vastaus oli että "älä sääli itteäs" Kun sanoin että rakastan häntä hän oli hiljaa.
Vendetta

Viesti Kirjoittaja Vendetta »

"Mun mielestä tämmöisistä pitäis neuvotella"
"et noudata sopimuksia"
"et kommunikoi tarpeeksi"
"tee sit ihan kuinka lystäät" (suomeksi: en pidä siitä että teet, kuten haluat)

Näiden lauseiden todellinen viesti on, ettei suhde voi sisältää joustoa ja vapautta, vaan kaikki päätökset, vähäisemmätkin, tulee kierrättää N:n kautta, jotta hän saa kontrolloida ja hallita. Tässä on myös se koukku, että parisuhdeoppaissa ja pariterapiassa painotetaan kommunikoimista ja toisen huomioimista. Terveessä ja tasa-arvoisessa parisuhteessa se voi hyvinkin johtaa siihen, että molemmat voivat tulla kuulluiksi ja informaatio siirtyy.
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Mun exän lempilause oli: Et pidä puheitasi. Sitten hän vielä usein keksi sen, mitä minä olin sanonut. Hän muutti puheitani muuksi omien tarpeidensa mukaan.
Maraika

Viesti Kirjoittaja Maraika »

*oot ihan mielipuoli
*hu#ra
*valehtelija
*kusettaja
*sun kans ei voi puhua
*mitä sä itket koko ajan?!
*älä puhu mulle
*tää on sulle vaan leikki
*mulle ihan sama mitä teet
*tee niin kuin parhaaksi näet
*soita sun exälle ja mene pa>#maan sitä
*sulla ei ole empatiakykyä
*sä oot maailman itsekkäin
*mun#haukka
*mee pane#kelemaan jotain muuta, se on ainoo asia mihin oot kykenevä
*sä oot likainen
*sulle ei voi sanoa mitään kun otat heti itteesi
*sä vääristät mun sanomisia
*miks sä soitit vasta nyt?! ketä sä oot käynyt pa#emassa?!
Vastaa Viestiin