Vähän reilu vuosi sitten olin täysin pohjalla; mattoveitsi kourassa pimeän vessan lattialla, ilman elämäniloa tai toiveita onnellisesta tulevaisuudesta. Vain ajatukset tuolloin 3 vuotiaasta tyttärestäni saivat minut kampeamaan itseni ylös ja ulos tuosta ratkaisuvaihtoehdosta.
Tukihenkilöni avulla olen nyt viimeisen vuoden aikana päässyt irti toksisesta parisuhteesta fyysisesti. Enää huoltajuuskiista, narsisti-exäni ajoittaiset ahdistelut ja päähäni juurtuneet lukot, sekä kieroutuneet ajattelu- ja toimintamallit muistuttavat minua entisestä. Huoltajuusriita etenee käräjäoikeudessa joten kuten, kommunikaatio exn kanssa enää vain sähköpostilla ja päätäni yritän oikoa takaisin kuosiin.
Narcistic abuse syndrome; 20 signs you have it.
https://youtu.be/E6hgHQgJdYA
Löysin tämän videon vasta pari viikkoa sitten. Itkien katsoin ja kuuntelin miten täysin vieras nainen kohta kohdalta puki sanoiksi elämäni helvetin. Video ei varmasti ole ainutlaatuinen tai edes paras laatuaan, mutta itselleni se avasi uuden maailman ymmärtää mitä ihmettä minulle oli tapahtunut. Kaikki ei ehkä ollutkaan minun vikani, en olekaan tullut hulluksi, ristiriita ja pelko päässäni olivat aitoja - Ennen kaikkea huojentavaa oli ajatus siitä, että se mikä minusta oli tullut, ei ollut oikeasti minä!!
Nyt opettelen aktiivisesti purkamaan kieroutuneita ajatusratoja rakentamalla uusia. Aivan saatanan vaikeaa, koska omien ajatusten, tunteiden ja oikeutuksen kyseenalaistaminen on iskostunut syvälle. Pikku hiljaa opettelen taas elämäniloa ja onnellisuutta... Olen aloittanut vaatimattomasti; Pienenä harjoituksena tein listan asioista, jotka tuottavat minulle mielihyvää. Päätin, että joka päivä teen jotain tuolta listalta.
Toivoa, jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen kaikille, jotka tunnistavat ajatukseni.
10v narsistin kumppanina, mitä minulle tapahtui...?!? Linkki videoon joka auttoi ymmärtämään.
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
-
Re: 10v narsistin kumppanina, mitä minulle tapahtui...?!? Linkki videoon joka auttoi ymmärtämään.
Kiitos, moni asia osui ja upposi ja toinen video missä 20 asiaa mistä tiedot olevasi narsistin kanssa suhteessa sai myös 20/20, osaa jouduin hetken miettimään, mutta ilman vaalenapunaisia laseja nämäkin oli varsin selviä asioita. Oma läheisriippuvaisuuteni tekee erosta vain täysin mahdotonta ja työstän nyt asiaa, jotta osaan elää omaa elämääni ja lopullisesti ymmärtää, että toinen ei muutu, toinen ei halua muuttua ja että hän manipuloi ja käyttää minua hyväksi ja hänen rakkautensa minua kohtaan on eri asia kuin mitä minä rakkaudella ymmärrän.