Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
krassi

Re: Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Viesti Kirjoittaja krassi »

Arvelen, että olet itse paras asiantuntija tässä asiassa. Vanhassa sananlaskussa sanotaan, että yrittänyttä ei laiteta.

PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

Joo näin on. Todennäköisesti se tullaan jyräämään kuten aiempikin viesti. Hyvin suoraan ja lyheysti. Tunge hanuriisi.
Mietin myös, että se voisi olla sitten astetta vakavempi viesti, että jos tosiaan isäsi pistät aina edelle, niin onko parempi sitten vaan lähteä eri suuntiin, mikälik et ymmärrä miltä minusta tuntuu tämä homma..... Pitää pohtia.

PerheellinenM

Päivitys.
Ennen juhannusta käyty keskustelu vaimon kanssa vetämästäni rajasta mökin suhteen oli juuri sitä mitä oletinkin.
Kerroin suoraan monta kertaa rajan olevan siinä, että hänen isänsä kanssa en sinne tule yhtäaikaa. Raja on siinä. Isä tai minä. Huutoa, syyttämistä, huonoksi isäksi haukkumista, "olet tehnyt niin kamalia juttuja meille", "en välitä pojastamme kun en välitä miltä hänestä tuntuu kun et tule.." Vaimo uhkasi erolla ja poika alkoi vieressä itkeä, koska keskustelu käytiin pojan kuullen vaimon puolelta huutamalla, minä yritin puolustaa itseäni sen minkä pystyin. Kerroin tunteistani viime kesään, kerroin syyt miksi en tule, kerroin hänen isänsä käytöksen. Kaikki nämä ohitetiin. Hänen isänsä näkee ja tuntee, että kohtelen kuulemma huonosti tytärtään ja poikaamme ja näkee oikeudekseen tulla väliin. MInua koskevat tunteet ohitettiin eikä sillä ollut väliä, että vuosi sitten jouduin melkeen sairaalaan sielä hänen isänsä hyökkäyksen jälkeen.
Se, että hän haukkuu minun kasvatukseni, mutta myös minun vanhempieni antaman kasvatuksen minulle....

Eli empatiaa en saanut, enkä ymmärrystä. Keskustelun loputtua asiasta ei keskusteltu. Torstaina iltana raotettiin vähän verhoa ja sanottiin, että "me lähdemme mökille". Perjantai aamuna vaimo, appiukko ja poikamme lähtivät sinne sitten. En kerennyt edes poikaa hyvästellä pihalla kun ovi läsähti kiinni ja auto lähti liikkeelle.

Vaimoni ei yrittänyt edes puhua isälleen ilmeisesti, mitään keskustelua ei käyty siitä, että hän yrittää sanoa isälleen. Ei. Mitään tällästä ei ole käyty käsittääkseni ja vaimo teki nyt ensimmäisen ison virheen tässä lopullisessa sodassa tän asian kanssa. Valitsi juhannuksen viettoon oman isänsä poikamme kanssa, jättäen aviomiehensä kotiin ymmärtämättä yhtään miltä minusta tuntuu tai mitään muutakaan.

Nyt poikamme on sielä mökillä ollut ensimmäisen kerran tilanteessa, jossa tietää isän syyn olla tulematta mökille. Tietää, että isä ja tämä vaari eivät tule toimeen. Toivottavasti tällä on jossain vaiheessa merkitystä, tällä tiedolla hänelle....

Iso ruksi laitettu paperiin, sivuja on nyt 7 kirjoitettu 10 vuoden takaisista tapahtumista. JOS niistä on joskus hyötyä...
Minulla on aikavalmis suunnitelma, katson tämän kesän. MIten tämä mökkikuvio ym.kuviot menevät. Onko se aina appiukko ja hän ja poika, keskustellaanko edes siitä, että voisimme perheenä olla mökillä..... Tämä kesä on raja, jotta varmistun täysin 1000% siitä, että mikään ei muutu.

Kesän lopussa tulen asettamaan vaimolle 3 vaihtoehtoa koskien appiukon loisimista tuossa toisessa asunnossamme (maksattaa tyttärensä lapsiperheellä asumiskulunsa). Oletettavasti siitä tulee lyhyt ja tulinen keskustelu. JOnka jälkeen minulla ei enää ole vaihtoehoja muuta kuin pelastaa poikani ja itseni täydelliseltä taloudelliselta tuholta tulevia putkiremonttejakin ajatellen, jonka appiukko on järjestämässä tyttärensä lapsiperheelle omalla toiminnallaan, vaimon eli hänen tyttärensä ollen tilanteeseen ja tulevaan asiaan täysin umpisokea.

Ja sitten on vielä yksi asia, pojalla on mummi eli anoppini. Josta hän ei tiedä, anoppi ei tiedä lapsenlapsestaan. Kaikki tämä appiukon vaatimuksia osaltaan, ettei exään pidetä yhteyksiä. Vaimo suuttui äitilleen sillon aikoinaan kun piti ostaa puolikas mökistä eikä saanut alennusta hänen vanhempiensa eron aikaan.... Mitä lie tästäkin tulee.

Koko kuvio, koko narsistinen onnellinen kupla on niin kuvottavaa ajateltavaa, että joskus mietin onko tämä edes totta.

krassi

Hyvä, olet ruennut päättäväiseksi. Näissä jutuissa varmuus siitä, että on oikealla asialla vie eteenpäin. Se varmuuskin pitää jostain kaivaa. Se tulee yrityksen ja erehdyksen kautta.Toimiminen omilla ehdoilla ratkaisee.

PerheellinenM

Kyllä joo tässä on pakko olla vahva. Oltiin juuri lomalla tässä viikko perheen kanssa ja tottakai tässä sotkee sitten asiaa se, että oli kiva reissu ja kaikilla oli kivaa. Mutta taustalla asiat eivät ole muuttuneet tietenkään vaikka muuten meni ihan OK asiat. En usko, että tätä lomaviikkoa kun miettii tuo rouva eroa haluaisi ottaa oikeasti. Oli kuitenkin sen verran normaalia hommaa. Silti joo, ei se vuokra asia ole muuttunut, se on pakko ottaa pöydälle. Elokuussa, katson nyt miten tämä kesä menee tässä.... Mutta se on pakko ottaa pöydälle.

krassi

Monilla onnistuu hyvin viikon loma narsistin kanssa.

PerheellinenM

Hyvä kuulla tämä, minäkin vähän uskon, että tässä oli tämä "jalkaoven välissä" homma menossa. Nyt on rouva kattonut taplettia puoli iltaa eilen, minä olin pojan kanssa ulkona, saunassa, laitoin nukkumaan, siivosin tiskin laitoin pyykit ja rouva katto taplettia koko illan ja nukahti 22.... back to the arki niin sanotusti. Olen aika täynnä tätä....vihaa ja kiroilua. Yhden ******kasan takia tässä ollaan kusessa ja elämän ikuinen haaveeni on periaatteessa tämän tilanteen takia mahdoton toteuttaa... Katsotaan. Elokuussa....

PerheellinenM

Paljon ajatuksia. Mitä tapahtuu kun otan tämän vuokra-asian ja parisuhteen, avioliiton nykytilanteen ja nykytilanteen vaimon ja isän välllä pöydälle. Joka ikinen, jolle olen tästä kertonut vieroksuu suoraan tytär-isä suhdetta tässä asiassa. Sanovat suoraan epäsovinnaiseksi suhteeksi. Pelottavaa ajatella mtiä tuo sana voikaan sisältää. En silti usko, että kyse on mistään niin vakavasta, vaan narsistin tavasta manipuloida oma tytär. Todennäköisesti tässä on siitä kyse...toivottavasti.....

Pari on varoitellut siitä, että rouvasi saattaa kilahtaa niin sanotusti. Lukot vaihtoon ja kaikki räjähtää. Ottaa pojan ja häipyy. NO en tiedä tekeekö noin. Mutta varmasti se keskustelu ainakin on tulinen ja tiiliseinä vastakohtainen. En usko, että saan mitään vastakaikua.

Kysymys kuuluukin, että miten tässä kannattaisi se keskustelu alottaa, miettinyt vaihtoehtoa, että "vieläkö tämä vuokra tilanne isäsi kanssa jatkuu" vastaus on kyllä ja kysymys merkki. "mun mielestä tää saa nyt loppua tähän. Tästä ei enää tule mitään." ja todennäköisesti tästä tulee sitten isompi sota... mutta tarkotus ois sanoa vaan, että jos mikään ei muutu niin minä en tätä ala kattelemaan.....

Isoja kysymyksiä............nneksi olen selvittänyt asioita pankin ja oikeushommien suhteen............. Mutta taidan vielä pankkiin soittaa ja kysellä saisinko tämän asunnon tai saisimme järjestettyä lainat niin, että voisimme pitää nämä asunnot pojan koulun takia....... huh mutta pitää nyt vaan no päivä päiväiltä olen varmempi etten halua tähän suhteeseen ees enää jäädä. Ei taida mikään muuttua.... Mutta faktat pitää lyödä pöytään.

Onneksi olen kuullut että tälläsestä shitistä on lähetty ja selvitty. Lainasin kirjastosta Markku Salo - Varo Narsistia kirjan ja yhden toisen. Luen kun ehdin kun ovat poissa kotoa...tähän asti on ollut pysäyttävää huomata, että narsistin tunnusmerkit pätevät etenkin appiukkoon, mutta myös vaimoon osaltaan..................... Huh huh. No elokuussa kesäloman toisen osan jälkeen viimistään.......

Vastaa Viestiin