Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Vastaa Viestiin
Niipper

Re: Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Viesti Kirjoittaja Niipper »

Mitenkäs elo sujuu? Onko ex tyytynyt tilanteeseen?
PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

Niipper kirjoitti: 10 Tammi 2021, 18:45 Mitenkäs elo sujuu? Onko ex tyytynyt tilanteeseen?
Kiitos kysymästä! :)
Ihan siis auto myyty, pienen väännön jälkeen sain tahtoni läpi muutamasta asiasta siihen liittyen. Ositukseen menossa tällä viikolla, juristin luo siis ja olen selvittänyt asunnot kuten exä pyysi. Joten katsotaan perjantain jälkeen.
Pojan suhteen asiat hienosti, tuntuu olevan aina tosi ilonen kun saa mun kanssa viettää aikaa. Tapaamisien sopimiset suht OK, mutta kovasti aina "et ikinä kerro" vaikka olen kertonut on tämä tapaus aina exän puolelta.....
Mutta hän tietää, että kalliiksi käy jos alkaa liikaa pottuilemaan. Siinä häviää kaikki sillon.

Eli olen viikonloppuna paljon viisaampi tilanteesta taas. Joka tapauksessa, eroa en kadu sekunttiakaan. Elämäin paras päätös. Se on käsittämätöntä, miten helppo on olla kun ei ole päässä 10000 kysymystä ja valtava paine taakka joka kalvaa mieltä.
PerheellinenM

Päivitystä vähän. Asiat ovat mielenkiintosella tasolla. En avaa nyt kauheesti mutta kyse on osituksessa mukaan tulleesta tasingosta exälle, josta en tiennyt yhtään mitään eikä hänkään kyllä. Mutta oletin, että kaikki on kunnossa ja ei ollut ja nyt sitten joudun maksamaan vielä vähän lisää kaiken tämän maksamisen ja kusettamisen jälkeen, vielä vähän lisää exälle siitä, että hän pääsee äitini kuolinpesään käsiksi tasingon kautta. Kiitos juristille 90-luvulta joka jätti isäni ja äitini keskinäisestä testamentista pois yhden lauseen, mutta äärimmäisen tärkeän sellaisen.

Oikeuden mukaisuus? Onko sellasta? Kaiken tämän jälkeen.....vielä tämä. Seuraavaksi lasteneduvalvojalle sitten sopimaan näistä kaikista asioista.....
No minä taistelen, koville tää ottaa hyväksyä tämä ja kyllä - on minulla oma juristi tässä ja pakkohan se on olla. Mutta silti tasingolle en mahda mitään. Se mitä tämä kaikki maksaa on toisarvoista, taistelutta en tätä niele. Katsotaan.

Jotain positiivista - poikani on ilosempi ku pitkään aikaan. On todella ilonen aina kun minut "saa" nähdä. Antaa vähän lohtua sydämmeen.
PerheellinenM

Päivitystä vähän...

Kaikki mitä narsismista sanotaan on totta. Miten se myrkyttää ihan kaiken. Se on niin totta kun se vaan voi olla. Mun tapauksessa riittää, että nään appiukon auton. Se riittää. Hänkun asuu samassa kerrostalossa meidän toisessa asunnossa edelleen maksattaen asumiskulunsa muilla. Auto näkyy ikkunasta ja on samalla parkkiksella. Se riittää että päivä on pilalla hetkellisesti. Pelkkä autokin.

Ei tässä ole vaihtoehtoja. Muuttaa pitää. Pois, uusi asunto. Uusi sivu. Uusi kämppä. EI muistoja. EI mitään vanhaa. Uudet huonekalut. Kaikki uutta. Muuta ratkaisua ei ole enää. Että joskus pääsen tästä yli ja alan elämään ilman 5320 vee sanan sanomista kun nään yhden surkuhupaisan autonkin vaan. Kyllä narsismi on sitä mitä siitä kirjotetaan, se menee ihon alle ja se menee sinne todella syvälle......

Osituksen summat pitäs tulla kohta tai pikemminkin tasingon mitä joudun exälle maksamaan yhden juristin mokasta vuodelta 1995. Onko elämässä mitään oikeudenmukaista? Nää tietyt ihmiset vaan pääsee kerta toisensa jälkeen ku koira veräjästä vailla vastuuta, tuhoten perheitä tuhoten talouksia tuhoten ihmisiä. Ja ne on sitä mieltä, että he eivät ole tehneet mitään......

Ei mahda mitään, pakko se tasinko on maksaa kaiken tän 4 vuoden appiukon asumisen maksamisen jälkeen - vielä vähän lisää maksamista tälle kaksikolle, exälle ja hänen isälleen. On ottanut todella koville tämä ja spykologi oottelee ens kuun alussa ja lääkärissä on saikkua käyty hakemassa tasinko uutisen jälkeen, kun ei enää yksinkertasesti jaksa.

Mutta on pakko. Pojan takia. Kerron taas lisää kun tiedän.
Kiitos kaikille Tuesta.
PerheellinenM

Päivitystä, ositus kesken. Rankkaa tämä on lähinnä se miten paljon olen huolissani pojastani. En oikeastaan muusta syystä ole väsynyt ja vttuuntunut kuin siitä syystä. En voi luottaa yhtään näihin ihmisiin ja kaikki mitä tapahtuu saa epäilemään todellisuutta. Onneksi tämä shitti on loppusuoralla. Pitkä 2 vuotta on takana ja käsittämättömästi joudun vielä itseäni piiskaamaan ymmärtämään sen, että olen tämän kaiken ihan itse tehnyt. Silti käsittämättömästi vieläkin, kaiken sen pskan jälkeen, taloudellisen hyväksikäytön kiusaamisen sortamisen alistamisen jälkeen mietin että onko kaikki moraalisesti nyt oikein mitä tässä tapahtuu. Olen aivan liian kiltti ihminen. Mutta kyllä tämä tästä......

Musiikki...Samu Haperin Hiljaisuus tai Lauri Tähkän Pieni Ihminen - älkää kuunnelko niitä biisejä jos ette halua romahtaa kuten minä tänään vain ja ainoastaan siitä syystä, että 7v poikani on minulle kaikki kaikessa. Tieto siitä, että hän on nytkin tämän appiKn seurassa saa musertumaan. Mutta on pakko jaksaa. Pojan takia on pakko jaksaa, pakko nollata ja olla kuin ei mitään kun hän toivottavasti tänään sunnuntaisen sopimuksen myötä tulee kylään muutamaksi tunniksi.

Narsistit............... miten he voivat saada niin paljon tuskaa aikaiseksi ja selittämällä,että heillä on siihen oikeus.......................
Lotus

Viesti Kirjoittaja Lotus »

Virtuaali halaus sulle. Itse kokenut tuon saman paskan kun huomaa että parisuhde onkin hyväksikäyttö suhde. Välillä tulee romahduksia ja masennuksia. Siitä huomaa että alkaa tervehtyä kun alkaa taas tehdä asioita joita on tehnyt ennen kuin nämä elämän pilaajat astuivat mukaan kuvioihin. Nykyään asetan itseni ja oman hyvinvoinnin etusijalle. Teen asioita joista nautin. Jos joku ihminen aiheuttaa yhtään epämiellyttävää oloa minimoin kanssakäymisen tai en vain ole tekemisissä. Tullut todella herkäksi. Olen mieluummin omissa oloissa. Täytyy vaan ottaa jonain elämän oppina ja toivoa että on joku päivä tämäkin kääntyy jotenkin voitoksi.
PerheellinenM

Kiitos halauksesta. Pitkittävää piinaa tää ositusshitti on. Etenkin kun alunperin sanottu päivämäärä heittää viikolla exän puolelta. Saas nähdä nyt sitten mitä vastaavat. Minä oon jo niin paljon tullut vastaan asioissa, jotka eivät exälle kuulu moraalisesti ollenkaan......

Olet todella oikeassa. KUn pääse irti siitä kuplasta, pois siitä kaikesta huomaa jo sen, että elämässä on valoa. On toki näitä pahoja päiviä, kun ahistaa ja ottaa päähän. Mutta on myös niitä hyviä päiviä. Minäkin olen purkanut ajatuksia piirtämällä omia juttujani ja kyllä se vaan kaikenlainen ulkoilu ja harrastaminen auttaa jaksamaan, unohtamaan ees hetkeksi tän meneillä olevan kuvion. Samaa olen tehnyt, tietyt ihmiset jättänyt sivummalle ihan kokonaan.

Kyllä se voitoksi kääntyy, aika voittaa ahdistuksen ja mielen. PItää olla itsellekin armollinen, ei tälläsestä shitistä toivu hetkessä. Asiat olisi tietenkin helpompia, jos poikaa ei olisi tässä välissä. Mutta se on todellisuus että on. AInoa asia, mistä olen todella huolissani on pojan henkinen vointi. Mutta jaksan uskoa, että paha saa palkkansa. Loppuenlopuksi se saa palkkansa. Kaatuu omaan mahdottomuuteensa, omaan täydellisyys pskaansa. Kaatuu kaikki kulissit ja korttipakat. Loppuenlopuksi. Siihen pitää uskoa. Ja niin käy. Tiedän.

Lotus kirjoitti: 26 Maalis 2021, 18:35 Virtuaali halaus sulle. Itse kokenut tuon saman paskan kun huomaa että parisuhde onkin hyväksikäyttö suhde. Välillä tulee romahduksia ja masennuksia. Siitä huomaa että alkaa tervehtyä kun alkaa taas tehdä asioita joita on tehnyt ennen kuin nämä elämän pilaajat astuivat mukaan kuvioihin. Nykyään asetan itseni ja oman hyvinvoinnin etusijalle. Teen asioita joista nautin. Jos joku ihminen aiheuttaa yhtään epämiellyttävää oloa minimoin kanssakäymisen tai en vain ole tekemisissä. Tullut todella herkäksi. Olen mieluummin omissa oloissa. Täytyy vaan ottaa jonain elämän oppina ja toivoa että on joku päivä tämäkin kääntyy jotenkin voitoksi.
Lotus

Jos jotain hyvää tuosta kaikesta kärsimyksistä mitä jäljelle jää on sun oma lapsi. En usko että mikään voi horjuttaa teidän välejä vaikka ne mitä tekis ja manipulois. Oot vaan oma ittes lapselle.

Sulla on lailliset oikeudet tavata sun lasta. Otat sitte viranomaisiin yhteyttä ja haet sitä kautta tapaamis yms. järjestelyt. Eikös ne viime kädessä määrää jos ei sopia voi... Ja narsistin kanssa on vaikea sopia mistään...Varmaan just parhaillaan järjesteletkin noita asioita. Stressaavaa aikaa kun asiat ei oo vielä selvät vaan odottelua tapaamisia yms. hoidettavaa.

Mä oon huomannut omasta kokemuksesta ja mitä on nähnyt niin narsistit yrittää vedättää aina jos vaan pystyvät ja tekevät kiusaa ja saavat nautintoa tuhotessaan ihmisiä. Mutta mielestäni olet jo pitkällä ja ns. voiton puolella kun oot tajunnut mikä on homman nimi ja et enää tunne mitään rakkaudellisia tunteita exää kohtaan. Mulla ainakin tunteet kuoli kun narsisti ex-mies paljasti touhunsa. Oli taitava piilottamaan mitä teki mun selän takana. Uus nainen jo valmiina ennen kuin meidän ero valkeni mulle... Luultavasti oli pyörittäny ties mitä kuvioita mun selkäni takana kun käytös oli niin järjetöntä välillä. Mä vaan jaksoin uskoa ja toivoa paremmasta kunnes vihdoin silmäni avautuivat ja onneksi se välittäminen ja rakkauden tunne kuoli pois. Tilalle tuli itsensä puolustaminen ja suojelu. Helvetin hyvä juttu että narsisti menetti otteen enkä enää juokse ku joku sätkynukke palvelemassa häntä ja hänen narsistisia aikuisia lapsia.

Uskon myös karmaan kyllä noi paskat teot kostautuu heille vielä. Toivon myös että en itse muutu lopullisesti katkeraksi ja negatiiviseksi ihmiseksi...ennen olin kyllä todella superkiltti ja naivi ihmisten suhteen niin toi kokemus on kyllä muuttanut luonnetta... Täytyy vaan koettaa käsitellä asioita niin että tämäkin ois oman henkisen kasvun oppiläksy...
PerheellinenM

Joo pakko se on uskoa tohon, että eivät pysty häntä mua vastaan kääntämään millään. Eniten huolestuttaa se, että exäni isä viettää niin paljon aikaa poikani kanssa. Hän tosin pajasti jo pari vuotta sitten tyhmyyntensä mökkipihalla sanomalla nämä sanat "Pitääkö mun tulla näyttämään isän roolia sun pojalle ku sinusta ei siihen ole". Tiedän tasan mitä hän haluaa, mitä hän aikoo ja mitä hän toivoo. Jotenkin niin käsittämättömän sairasta, yleensä isovanhemmat käsittääkseni tukevat lapsiensa perheitä. Tämä exän isä tuhosi tyttärensä perheen, talouden, avioliiton (se mitä siitä oli enää jäljellä), käänsi tyttärensä lopullisesti mua vastaan ja nyt hän vielä leikkii jotain sijais-isää sitten.... Tää on jotain niin käsittämättömän sairasta. AIon tästä kyllä puhua tavalla tai toisella lastenedunvalvojalla sitten parin viikon päästä.
Ja kyllä, minä kyllä kirjoitin exälle kirjeen tästä asiasta. Mutta en ole vieläkään saanut yhteenkään esitetttyyn kysymykseen vastauksia. Enkä tule saamaan.

Kun olen ilmoittanut kuitenkin exälle joka ikinen sunnuntai, että olen käytettävissä niinä ja niinä päivinä pojan koulun jälkeen. Ei käy. Vain keskiviikko ja mahdollisesti viikonloppuna 16-19. Tää varmasti kyllä muuttuu......

Joo kyllä ne vedättää, viimiseen asti puhuvat pskaa ja koittavat riman alta mennä joka ikisessä asiassa, moraalia ei ole ollenkaan. Loppuenlopuksi silläkään ei ole enää väliä, että mitä omalle lapselle tapahtuu. Pääasia, että päätekijä narsisti saa mitä haluaa hinnalla millä hyvänsä ja tekee kaikkensa siihen, kärsi siitä tyttären perhe tai.

JOo kyllä ei tässä mitään tunteita ole ollut vuosiin. Kun alkoi tää kuvio selvitä ja jo aiemmin, ei ole ollut mitään. Onneksi tajusin tässä kohtaa lähteä pois. Mutta nyt kun katsoo taakse, niin voi vaan ihmetellä. Ihmisten julmuutta ja raakuutta. Kovina kansalaisina itseään pitäviä ihmisiä, jotka ovat oikeasti täysiä nollia. Joka asiassa. Mutta se on heidän sairautensa keino, peilata omat heikoudet toisiin. Sitä se on.

Kovasti voimia sullekin, ollaan näköjään sun kanssa pitkällä tässä taistelussa. Sinä jo voittaja, minä melkeen maaliviivalla. :)

Lotus kirjoitti: 30 Maalis 2021, 16:23 Jos jotain hyvää tuosta kaikesta kärsimyksistä mitä jäljelle jää on sun oma lapsi. En usko että mikään voi horjuttaa teidän välejä vaikka ne mitä tekis ja manipulois. Oot vaan oma ittes lapselle.

Sulla on lailliset oikeudet tavata sun lasta. Otat sitte viranomaisiin yhteyttä ja haet sitä kautta tapaamis yms. järjestelyt. Eikös ne viime kädessä määrää jos ei sopia voi... Ja narsistin kanssa on vaikea sopia mistään...Varmaan just parhaillaan järjesteletkin noita asioita. Stressaavaa aikaa kun asiat ei oo vielä selvät vaan odottelua tapaamisia yms. hoidettavaa.

Mä oon huomannut omasta kokemuksesta ja mitä on nähnyt niin narsistit yrittää vedättää aina jos vaan pystyvät ja tekevät kiusaa ja saavat nautintoa tuhotessaan ihmisiä. Mutta mielestäni olet jo pitkällä ja ns. voiton puolella kun oot tajunnut mikä on homman nimi ja et enää tunne mitään rakkaudellisia tunteita exää kohtaan. Mulla ainakin tunteet kuoli kun narsisti ex-mies paljasti touhunsa. Oli taitava piilottamaan mitä teki mun selän takana. Uus nainen jo valmiina ennen kuin meidän ero valkeni mulle... Luultavasti oli pyörittäny ties mitä kuvioita mun selkäni takana kun käytös oli niin järjetöntä välillä. Mä vaan jaksoin uskoa ja toivoa paremmasta kunnes vihdoin silmäni avautuivat ja onneksi se välittäminen ja rakkauden tunne kuoli pois. Tilalle tuli itsensä puolustaminen ja suojelu. Helvetin hyvä juttu että narsisti menetti otteen enkä enää juokse ku joku sätkynukke palvelemassa häntä ja hänen narsistisia aikuisia lapsia.

Uskon myös karmaan kyllä noi paskat teot kostautuu heille vielä. Toivon myös että en itse muutu lopullisesti katkeraksi ja negatiiviseksi ihmiseksi...ennen olin kyllä todella superkiltti ja naivi ihmisten suhteen niin toi kokemus on kyllä muuttanut luonnetta... Täytyy vaan koettaa käsitellä asioita niin että tämäkin ois oman henkisen kasvun oppiläksy...
Lotus

Mielestäni kannattaa puhua lastenedunvalvojalle noista sun huolista ja peloista. Toivottavasti sulla on joku jolle puhua näistä ja vieläpä joku joka ymmärtää. Kaikki ei todellakaan tajuu mikä on narsisti. Sellaiset tajuu joilla on omakohtaista kokemusta asiasta.
Narsististit eroaminen on todella uuvuttavaa ja stressaavaa jos vertaa normaalista ihmisestä eroamiseen. Ei ero koskaan mitään kivaa ole. Mut narsistista vaikeaa kun se ei käyttäydy niinku normaali ihminen. Tekee kiusaa, viivyttelee jättää asiat puolitiehen selvittämättä ja koettaa hyötyä rahallisesti.
Vastaa Viestiin