Miksi en pääse narsistisesta miehestä?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Rainy11

Miksi en pääse narsistisesta miehestä?

Viesti Kirjoittaja Rainy11 »

Tässä taas. Erottu ja palattu monen monta kertaa..viimeakoina käytös ollut hieman lievempää mutta voiko tällainen ihminen todella muuttua? Mua ei oteta huomioon eikä arvosteta, hän tekee Just niinkuin itsellensä sopii. Tunnen olevani joku sätkynukke jota hän pyörittää. Lupaukset ei useinkaan pidä, mutta aina pitää huolen etten oikein saisi lähteäkkään. Koukku on vahva minkä nämä saa aikaan..on/offia oltu Tässä viime ajat mikä on henkisesti kuluttavaa. Mikään ei ole koskaan varmaa, enkä voi luottaa häneen..

Karju

Re: Miksi en pääse narsistisesta miehestä?

Viesti Kirjoittaja Karju »

Luonnehäiriöinen (narsisti) ei muutu koskaan, vaikka kävisi kaikki mahdolliset terapiat. Kerran narsisti = aina narsisti. Narsistilla on kyky manipuloida hyvinkin huomaamatta ja taitavasti. Tämä ominaisuus saa uhrin aina uudelleen ja uudelleen lankeamaan samaan narsistin virittämään ansaan. Toisekseen uhri kaipaa monesti narsistin "kipupiikkejä" ja jos ei saa sitä niin alkaa itse etsimään sitä. Kolmanneksi monella uhrilla on taipumus läheisriippuvuuteen ja narsisti käyttää tätä heikkoutta häikäilemättä.

kermaperuna

Viesti Kirjoittaja kermaperuna »

Kannattaa hankkia mahdollisimman paljon tietoa traumasidoksesta. Minua se on auttanut, kun itse ymmärrän miksi hypin toisen pillin mukaan. Traumasidos voi olla todella vahva ja se ei parane ennen kuin pystyy olemaan mahdollisimman kaukana sen lähteestä eli narsistista. Sinä olet riippuvainen, ja ainut tapa parantua riippuvuudesta on olla ilman riippuvuutta aiheuttavaa lähdettä. No contact tai vähintään grey rock. Ei ole muuta tapaa. Haluatko viettää loppuelämäsi näin? Se ei tule muuttumaan. Ei tule. Se saattaa muuttaa muotoaan, lieventyä ja taas kuvittelet, että ei se ollutkaan totta, sinä vain kuvittelit, miten saatoit olla niin väärässä, kyllä tälle vielä onnellinen loppu tulee, miten saatoitkaan epäillä että se on narsisti. Muista, mikään ei ole aitoa siinä ihmisessä. Se on kivuliasta hyväksyä, mutta niin se vain on. Hän ei ole se mitä esittää. Minut on niin monta kertaa hämätty uskomaan muutokseen, on käynyt terapiassa, on opetellut pyytämään anteeksi, on opetellut vaikka ja mitä, 17 vuotta... Sirkustemppuja kyllä osataan esittää hamaan loppuun asti ja niillä hän sinua hämää. Hän keksii keinot. Hän kokeilee kaikkea mahdollista, jokaisen tempun. Jotta sinä olet vain tiukemmin kiinni. Aina valmiina, kun hän sinua tarvitsee. Sinä et tule ikinä saamaan selitystä, hyvitystä, mitä tahansa sitten odotatkin. Se on hänen tarkoituksensakin. Koska kun ihminen odottaa selitystä, kunnollista lopetusta, hän on kiinni... Sinun täytyy vain hyväksyä asia, ei ole muuta keinoa.

Itselle on ollut todella huojentavaa kuulla, että nämä ajatukset, tunteet ja fyysiset oireet ovat kaikki täysin normaaleja. Ja erittäin haitallisia. Minun tapani on katsoa nyt videoita Youtubesta. Olen joutunut niitä katsomaan nyt useita tunteja päivässä. Koska se helpottaa. Jos minulle tulee tunne/ajatus, joka saa voimaan pahoin, katson videon, jossa siitä puhutaan ja ymmärrän, että tämä kuuluu asiaan. Pystyn rauhoittumaan ja mieleni ymmärtää, että takaisin ei pidä haaveilla enää ikinä. Ei ikinä. Olen myös joutunut turvautumaan lääkäriin, koska fyysiset oireet ovat ihan järkyttävän voimakkaat. Jos sinulla on todella paha olla, hae apua. Suosittelen joka tapauksessa hakemaan apua. Ja usko se mitä sinulle sanotaan. Minä en uskonut.... Minulle on tätä toitotettu jo vuosikaupalla, mutta en halunnut nähdä totuutta. Halusin saada narskupiikkini mieluummin. Ja älä lopeta avun piirissä, vaikka menisit takaisin helvettiin. Minä tein sen virheen monta kertaa. Kävin off-vaiheissa pari kertaa NUT:n ryhmissä. Mutta on-vaiheessa suljin taas silmäni totuudelta, minun TÄYTYI olla väärässä. Mieleni ei suostunut muuhun.

Sinun on herättävä kuplasta. Tiedän sen olevan tuskallista. Mutta et voi olla onnellinen, jos jäät tuohon kurimukseen. Saatat elää koko loppuelämäsi vain odottaen ja toivoen, että se muuttuu. Ei se muutu. Taitavammaksi se kyllä tulee. Ja voi pojat, että ne seuraavat uhrit ovat vielä pahemmassa pulassa. Koska hän oppii uusia temppuja koko ajan. Hän osaa naamioitua paremmin. Hänen oikeasta minuudestaan ei lopulta ole enää mitään jäljellä.

Rainy11

Pyöritystä on joo riittänyt..temppuja tempun perään. Meinaa tulla jo aivan sekopäiseksi. Aina kun on- vaihe on ohi tulee entistäkin huonompi olo. Räpistelyä irti ja kk tolkulla vatvomista miksi taas kävi näin. Narsisti ei tod. Ikinä tule ymmärtämään omaa käytöstään vaikka joskus siltä vaikuttaisi hetkellisesti..taas tullaan ryminällä alas. Niin kauan jo ollut tässä tilanteessa et itteensä jo hävettää. Irti pääsy on kovan työn takana. Pitää ymmärtää ja sisäistää asiat, ei voi muuta..fysiikallekin todentotta huono juttu.paniikki, ahdistus,pelko,stressi..

Ymmällään

Viesti Kirjoittaja Ymmällään »

Hei!
Elämän on liian lyhyt ollaakseen muuta kuin onnellinen.
Tee ratkaisu. Se on vaikea, mutta siitä selviää. Jos ei ole lapsia
niin ratkaisu on helpompi tehdä.
Jouduin joulun alla läheiseni exvaimon purkauksen kohteeksi ja hän syyllisti
minut kaikkeen. Huomasin, että jouduin myös manipuloiduksi. Olin samalla kunnioitettu,
kaivattu jne. Sitten taas hetkessä kamalan paha empatiakyvytön ihminen, jolle voi
huutaa silmät leimuten uhkaamalla, kiristämällä ja nöyryyttämällä.
Parempi tehdä eroratkaisu itse, kun jatkaa loputonta taistelua.

Rainy11

On kyllä totta, irtiotto on ainoa vaihtoehto näiden kanssa. Nyt ollut kumman hiljaista, mutta voikohan luottaa että on ohi..? Sitten on vielä tää kalvava yksinäisyys kun on jäänyt ihan yksin näitten olosuhteitten takia. Miten kestää tätä ahdistusta ja yksinoloa??

3713

Viesti Kirjoittaja 3713 »

Hei!

En usko, että voit luottaa, että on ohi!
Tai siis, et voi ainakaan luottaa, ettei tämä mies ottaisi enää yhteyttä. Varmasti ottaa, jos jätät hänelle pienenkin mahdollisuuden siihen.

Se ahdistus ja yksinäisyys sitten. Luulen, että nämä tunteet ovat vielä vahvemmat kuin ns. normieroissa. Mutta itse ainakin yritän tolkuttaa itselleni, että " päivä kerrallaan". Välillä jopa " tunti kerrallaan". Sitten taas tulee parempi hetki ja olo helpottaa.
Heikkona hetkenä kysyn myös itseltäni, että haluanko oikeasti siihen helvettiin takaisin? Silloin yleensä järki voittaa tunteet :o :|
Voimia sinulle! Kyllä näistä painajaisista selvitään ja nauru ja ilo palaa elämään!

Lilja

Viesti Kirjoittaja Lilja »

Itse vasta eronneena, pari viikkoa takana, tulee myös todella paljon yksinäisyyden tunteita. Kaipaa sitä "hyvää ihmistä" ja niitä "hyviä hetkiä". Sitten päälle vielä se epäusko kaikesta ja myös epäily ettö onko tehnyt oikean ratkaisun, mikä sinäänsä kuulostaa hullulta kun miettii mitä se suhde on. Onko väärin olettaa, että ihmisillä ketkä seurustelevat narsistin kanssa, ovat läheisriippuvaisia? Itse ainakin epäilen olevani, ainakin tiettyyn pisteeseen ja ymmärrän nyt kuviota ehkä hieman paremmin. Kaikkihan on riippuvuutta, puolin ja toisin, ainakin meillä oli, tai jos ei olisi, miksi kukaan jäisi, noin niinkuin järjellä ajateltuna? Henkisestä väkivallasta ja omasta riippuvuudesta tuli noidankehä, josta vuosi sitten ei olisi ollut voimia lähteä. 6kk sitten minulle tapahtui jokin uudelleensyntyminen ja terveyskeskuksen kautta hain apua ja lähdin rakentamaan itseäni. Nyt olen vapaa,tosin kaikki käytännönjärjestelyt vasta edessä ja ties mitä muuta, mutta jo se, että saa olla itsekseen, ei tarvitse koko ajan jännittää, pelätä, miellyttää, ahdistua jne, on jo aika mahtava tunne!

Vastaa Viestiin