Voinko kertoa miehelleni epäilyn??

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Stellastar

Voinko kertoa miehelleni epäilyn??

Viesti Kirjoittaja Stellastar »

Hei. Oon ollu tässä tilanteessa 8-v ja nyt mietin voiko narsistille kertoa epäilyn? Näyttää videon narsistin käytöksestä?
Näin videon missä kerrottiin minkälainen narsisti on, ja se sopi täydellisesti mieheeni. En tiedä mitä teen..
Voiko siitä kertoa hänelle?
Ongelmia on ollu kaikki nämä 8-v ja nyt mulle valkeni mitä se voisi olla.

Iuli

Re: Voinko kertoa miehelleni epäilyn??

Viesti Kirjoittaja Iuli »

Mieti, miksi haluat kertoa? Narsisti ei tunnusta mitään. Hän todennäköisesti kieltää asian ja kääntää sen jotenkin niin että sinä olet se hullu.

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Voihan sen näyttää ja seurata, miten hän regoi. Luultavasti ei ymmärrä sitä lainkaan tai väittää, että ei ole mitään yhtäläisyyttä häneen. Pääset ehkä itse eteenpäin epäilyissäsi keskustelemalla videosta. Ei kannata näyttää, jos on fyysisesti väkivaltainen.

Stellastar

Haluisin jotenki herättää sen.. en tiedä mitä tehdä tässä tilanteessa.. saada tajuamaan ??

krassi

Minusta kannattaa yrittää herätellä. Kyynisenä sanon, että narsisti ei myönnä mitään, ei ole "sairaudentuntoa". Itse kuitenkin oppii ja edistyy näistä herättelyistä.

krassi

Narsistin tunnistaminen tai eroon pääsy on prosessi. Vähitellen opiskelemalla, huomaamalla oivaltaa uusia asioita. Tärkeintä on omakohtainen oppiminen, ei ulkopuolelta tulevat neuvot. On tehtävä niin kuin itsestä tuntuu oikealta. Ei aina muiden neuvojen mukaan.

Stellastar

Tää on niin hankala juttu.. oon syyllistänyt itseäni ainaki 5-v. Kunnes tajusin että syypää en ole minä. Mies on huonolla tuulella monta viikkoa. Huutaa ja hermoo ja aina syynä joku mitä oon muka tehny tai joku muu syy..
Sit herää yks kaunis päivä iloisena. Jota kestää viikon kaks kunnes taas raivoo ja huutaa. Aivan älyttömistä asioista. Tosi raskasta.. joo miksi en vain eroa!? Niin..
Oon käynyt turvakodissa juttelemassa. Ja miehen oon saanu sinne 2 krt. Syynä perheväkivalta. Ei fyysinen. Meillä on pieni lapsi joka myös joutuu kuuntelemaan.
Kun näin videon narsistista, kaikki oli kuin meiltä kotoo. Sopii just miehen käytökseen. Ja joskus työpaikan psykologi mainitsi sanan narsisti. En oikeen tiennyt mikä se edes on. Jotenki vaan aika rajua jos se sitä on..

Stellastar

Tää on niin hankala juttu.. oon syyllistänyt itseäni ainaki 5-v. Kunnes tajusin että syypää en ole minä. Mies on huonolla tuulella monta viikkoa. Huutaa ja hermoo ja aina syynä joku mitä oon muka tehny tai joku muu syy..
Sit herää yks kaunis päivä iloisena. Jota kestää viikon kaks kunnes taas raivoo ja huutaa. Aivan älyttömistä asioista. Tosi raskasta.. joo miksi en vain eroa!? Niin..
Oon käynyt turvakodissa juttelemassa. Ja miehen oon saanu sinne 2 krt. Syynä perheväkivalta. Ei fyysinen. Meillä on pieni lapsi joka myös joutuu kuuntelemaan.
Kun näin videon narsistista, kaikki oli kuin meiltä kotoo. Sopii just miehen käytökseen. Ja joskus työpaikan psykologi mainitsi sanan narsisti. En oikeen tiennyt mikä se edes on. Jotenki vaan aika rajua jos se sitä on..

krassi

Se on rajua, kun huomaa läheisen olevan narsisti. Narsisteja on kuitenkin paljon ja monenlaisia. Huomaamisesta alkaa asian työstäminen ja tutkiminen. Itselleni oli aikoinaan helpotus, kun huomasin exän narsistiksi. Ongelma sai nimen ja pääsin eteenpäin vähitellen.

krassi

Tuon väärän syyllistymisen huomasin minäkin. Oli hetki, jolloin huomasin, että minussa ei olekaan mitään vikaa. Katsoin itseäni peilistä ja totesin: minä olen ihan hyvä.

Vastaa Viestiin